لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۸

حزب حرکت اسلامی از حامد کرزی حمایت کرد


حزب حرکت حمایت خود را از حامد کرزی اعلان کرد
حزب حرکت حمایت خود را از حامد کرزی اعلان کرد
هیات رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان می گوید، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از حامد کرزی پشتیبانی و حمایت می کنند.

محمد رضا فاضل سخنگوی این حزب به روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت که آقای کرزی چهره شناخته شده و مورد اعتماد جامعه جهانی بوده، می تواند افغانستان را از بحران کنونی بیرون کند.

آقای فاضل می گوید، حزب حرکت اسلامی افغانستان این تصمیم را آگاهانه اتخاذ کرده است.

حزب حرکت اسلامی افغانستان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نیز از آقای کرزی حمایت کرده بود.

بعد از آغاز کمپاین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این اولین حزب سیاسی است که از حامد کرزی اعلام حمایت می کند.

در جریان کمپاین دور اول انتخابات نیز احزاب و نهاد های مختلف سیاسی از کاندیدان مورد نظر شان با راه اندازی گردهمایی ها و کنفرانس ها اعلام حمایت می کردند.

سید قاسم مظفری یک تن از اعضای این حزب در صحبت با رادیو آزادی گفت که از رییس جمهور آینده می خواهند تا برای حل مشکلات و بحران کنونی، بازسازی و تامین امنیت در کشور تلاش جدی کند.

هیات رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان می گوید یکی از عوامل دیگر حمایت این حزب از آقای کرزی این است که وی حامی آزادی بیان بوده، همچنان دارای تجربه عالی در حکومت داری می باشد.

جریان کمپاین های انتخاباتی در افغانستان رسماً از روز گذشته آغاز گردید و که مجالسی در کابل و ولایات به طرفداری از هر دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

اما در این کمپاین ها برخلاف دور اول انتخابات که در ماه اسد برگزارشد، شعار های تازه و عکس های تازه ی از حامد کرزی و عبدالله عبدالله که در انتخابات شانزدهم عقرب با هم رقابت می کنند، به چشم نمی خورد.

گزارشگر: سید فتح محمد "بها"
XS
SM
MD
LG