لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۲

از اعضای متوفی ولسی جرگه یاد بود به عمل آمد


محمد یونس قانونی رییس ولسی جرگه افغانستان
محمد یونس قانونی رییس ولسی جرگه افغانستان
شورای ملی افغانستان می گوید که ظرف چهار سال گذشته 12 تن اعضای شورای ملی در نتیجه حملات تروریستی کشته شدند، اما در مورد این رویداد ها تحقیقات و پیگیری لازم صورت نگرفته است.

محمد یونس قانونی رییس ولسی جرگه که به روز دوشنبه در مراسم یاد بود از کشته شدن برخی اعضای شورای ملی صحبت می کرد گفت، با وجود که دو سال از حمله تروریستی بغلان سپری گردیده تا اکنون توضیح روشن در مورد به شورای ملی ارایه نه شده است.

از آغاز کار شورای ملی افغانستان تا اکنون 11 تن اعضای ولسی جرگه و یک عضو مشرانو جرگه در حملات مختلف تروریستی به هلاکت رسیدند.

دو سال قبل در نتیجه یک حمله انتحاری در ولایت بغلان به شمول سید مصطفی کاظمی شش تن اعضای کمسیون اقتصاد ولسی جرگه به قتل رسیدند.

هم چنان چهار تن دیگر از اعضای ولسی جرگه در رویداد های دیگر تروریستی در کابل و سایر ولایات جان های خود را از دست دادند.

اما لوی څارنوالی افغانستان می گوید که در این مورد اقدامات جدی صورت گرفته و در رابطه با حملهء تروریستی بغلان چند تن بازداشت و مجازات گردیده اند.
فضل احمد فقیریار معاون لوی څارنوالی در رابطه به رادیوآزادی گفت:
" مراحل تحقیق این واقعه تکمیل شده است. حدود 17 تن که در این حادثه دست داشتند گرفتار و به جزای اعمال شان رسیدند."

در این مراسم حضرت صبغت الله مجددی رییس مشرانو جرگه نیز ضمن سخنرانی از حکومت افغانستان جداً تقاضا کرد تا مجرمین را به سزای اعمال شان برساند تا سبب عبرت برای سایرمردم شود.

تقریباً یک سال دیگر به ختم کار شورای ملی باقی مانده است، اعضای این شورا می گویند، به سبب ناامنی ها قادر نیستند به نقاط دور دست کشور سفر کنند و از نزدیک با موکلین شان صحبت کرده تا برای حل مشکلات آن ها اقدام کنند.

اما مقامات امنیتی می گویند که در این مدت در تمام ولایات شرایط مساعد امنیتی را جهت رفت و آمد اعضای شورای ملی مساعد کرده اند.

گزارشگر: سید فتح محمد " بها "
XS
SM
MD
LG