لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۵

کمسیون انتخابات: شمارش آرای 22 ولایت به پایان رسید


فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات
فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات
آخرین گزارش های کمسیون مستقل انتخابات در پیوند با شمارش آرا می رساند که این روند در 22 ولایت کشور به پایان رسیده است.

فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات می گوید، که شمارش آرای 11 ولایت دیگر نیز در حدود 50 تا 90 درصد در حال تکمیل شدن است.

آقای معنوی می افزاید که در رابطه به شمارش آرای ولایت نورستان معلوماتی در دست نیست. فضل احمد معنوی همچنان می گوید، که حضور مردم در روند رای دهی به بیشتر از 4 میلیون می رسد.

او در ادامه گفت:
« اگرچه معلومات دقیق در دست نیست ولی ما به اطمینان گفته می توانیم که شمار اشتراک کننده ها در انتخابات روز گذشته بیش از 4 میلیون نفر بوده است. با تاسف که 304 مرکز رای دهی بسته باقی مانده بود.»

کمسیون مستقل انتخابات افغانستان از کشته شدن 3 کارمند این کمسیون در ولسوالی چمتال ولایت بلخ و زخمی شدن 13 کارمند دیگر این کمسیون در جریان انجام وظیفه در برخی از ولایت های دیگر کشور خبر می دهد.

فضل احمد معنوی می گوید، 93 حمله به مراکز رای دهی نیز در شماری از ولایت های مختلف صورت گرفته است.

در همین حال رییس کمسیون مستقل انتخابات وجود کمی و کاستی ها را در انتخابات ولسی جرگه روز شنبه این هفته می پذیرد.

او گفت:
«من کاملاً می پذیرم که در انتخابات کمی و کاستی وجود داشت مگر آنچه گذشت مثل سوراخ کن کارت رای دهی درست کارت نمی کرد، رنگ از دست پاک می شد این ها نمی تواند این روند را زیر سوال ببرد، چرا آن شخص می خواست رنگ دست خود را پاک کند.»

به گفته مسوولان کمسیون مستقل انتخابات شمارش آرا تا دو روز دیگر در سراسر افغانستان به پایان خواهد رسید و نتایج ابتدایی در 17 میزان ماه آینده اعلان خواهد شد.

با آنکه شکایت های زیادی در خصوص انجام تقلب در روند رای دهی از جمله استفاده از کارت های جعلی در کابل و ولایات وجود دارد، اما کمسیون مستقل انتخابات برگزاری و پایان یافتن روند انتخابات را موفقانه می خواند.
XS
SM
MD
LG