لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

بارک اوباما در اجلاس عمومی سازمان ملل بیانیه اش را ایراد کرد


بارک اوباما رییس جمهور امریکا
بارک اوباما رییس جمهور امریکا
اجلاس عمومی ملل متحد دیروز در نیو یارک آغاز شد.

در آغاز اجلاس رهبران کشور های جهان به شمول بانکی مون سرمنشی ملل متحد و بارک اوباما رییس جمهور امریکا سخنرانی کردند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا در این اجلاس در مورد وضعیت کنونی جهان و راه حل مشکلات نظریات خود را بیان کرده گفت:
« من امروز در برابر شما قرار دارم و یک آینده روشن را می نگرم. چنین یک آینده که در آن نه در عراق حکمروایی یک نیروی خارجی باشد و به نا آرامی و خشونت در افغانستان پایان بخشیده شود. چنین آیندهء که کودکان اسراییلی و فلسطینی برای خود یک امنیت را تامین کنند که آن را رهبران شان نتوانستند به میان آورند و یا چنین یک جهان که انسان را از فقر و ناداری نجات دهد و برای همه به طور مساوی و یک سان رشد و ترقی را مساعد سازد.»

بارک اوباما در مورد کمک های ایالات متحده به سیلاب زده های پاکستان ابراز رضایت کرد و از حکومت های جهان خواست تا با پاکستان کمک بیشتر نمایند.
وی افزود:
« با سرازیر شدن سیلاب ها در پاکستان ما هم متعهد به کمک به این کشور شدیم و برای همه ما ضرور است که به سیلاب زده های این کشور کمک زیاد نمایم.»

رییس جمهور امریکا در مورد خط مشی ایالات متحده در افغانستان به مجمع ملل متحد گفت:
« امریکا و متحدین آن جهت درهم شکستن حرکت طالبان در افغانستان مصروف فعالیت اند و حکومت افغانستان را جهت به عهده گرفتن مسوولیت امنیتی آن توسط خود نیروهای افغان در سال آینده، آماده می سازد.»

رییس جمهور اوباما در مورد نزاع هسته یی ایران از تلاش های گذشته اش یاد آوری کرده و یک بار دیگر برای حل این مساله راه گفتگو و مذاکره را پیشنهاد کرد .

رییس جمهور امریکا در اجلاس عمومی ملل متحد افزود که می خواهد جنگ عراق را خاتمه دهد و عساکر باقی مانده امریکا را از این کشور هر چه زودتر خارج سازد.

بانکی مون منشی عمومی ملل متحد در بیانیه افتاحیه خود گفت، اهداف تعین شده برای بهبود وضعیت جهان در صورتی بر آورده می شود که حکومت ها در کنار ملل متحد یک جا بیاستند.
وی در ادامه گفت:
« طوریکه ما امروز از اتحاد با یک دیگر سخن می گویم، باید این موضوع را درک کنیم که زمان آن رسیده است تا با یک دیگر دست دوستی دهیم و در جریان آن به این نتایج برسیم که به منفعت اکثریت مردم تمام شود.»

بانکی مون منشی عمومی ملل متحد و بارک اوباما رییس جمهور امریکا هر دو از اشتراک کننده گان اجلاس عمومی ملل متحد خواستند که در حفظ حقوق بشر و انکشاف دیموکراسی تلاش های خود بیش از پیش تسریع بخشند.
XS
SM
MD
LG