لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۱

یک سناتور امریکایی می خواهد همهء کمک ها با پاکستان قطع شود


راند پاول (Rand Paul) سناتور جمهوری خواه از ایالات کنتاکی امریکا
راند پاول (Rand Paul) سناتور جمهوری خواه از ایالات کنتاکی امریکا
بعد از آنکه یک محکمهء پاکستان داکتر شکیل افریدی که در زمینهء یافتن اسامه بن لادن با ادارهء استخباراتی سی. آی. ای (CIA) امریکا مساعدت کرده بود را به 33 سال حبس محکوم کرد، مجلس نماینده گان امریکا یک بخش از مساعدت های آن کشور را به پاکستان متوقف و یا هم به حالت تعلیق قرار داده است.

راند پاول (Rand Paul) سناتور جمهوری خواه از ایالات کنتاکی امریکا خواسته است تا همهء مساعدت های امریکا به پاکستان بطور کامل متوقف شده، به داکتر شکیل افریدی که در زمینهء یافتن اسامه بن لادن کرده است، تابیعت امریکا داده شود.

سناتور راند پاول تعهد کرده است که در هفتهء آینده زمانیکه جلسات مجلس سنای امریکا آغاز می شود، طرح یک مسوده را در این رابطه ارایه خواهد کرد.
وی می گوید پاکستان باید به این مساله پی ببرد که انتخاب نادرست کرده است.

سناتور راند پاول در یک اعلامیه گفته است، پاکستان داکتر شکیل افریدی را متهم به فعالیت علیهء آن کشور کرده، در حالیکه وی صرف با امریکا در زمینهء یافتن اسامه بن لادن کمک کرده است.

به گفتهء آقای پاول یقیناً که پاکستان منافع اش را با سازمان های تروریستی شریک نمی داند.

براساس ماده اول قانون اساسی امریکا، کانگرس آن کشور می تواند قوانین تابعیت امریکا را تدوین کند. اما در شرایط معاصر برای کانگرس ایالات متحده کار تازه یی خواهد بود که بالای مسالهء تابعیت یک فرد غور کند.

از حادثهء یازدهم سپتامبر سال 2001 زمانیکه که پاکستان برضد رژیم طالبان قرار گرفت و از جنگ ضد تروریزم ایالات متحده امریکا حمایت کرد، تا اکنون پاکستان حدود 10 ملیارد دالر مساعدت امریکا را دریافت کرده است.

اما اینک برخی مقامات امریکایی نگرانی دارند که تا هنوز هم برخی مقامات ادارات پر قدرت اردو و استخبارات پاکستان از تند روان حمایت می کنند.
رییس جمهور دموکرات امریکا نیز در مورد پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

این در حالیست که تا هنوز هم راه اکمالاتی نیروهای ناتوی مستقر در افغانستان، باز نشده و رییس جمهور بارک اوباما در حاشیهء اجلاس سران کشور های عضو پیمان ناتو در شیکاگو از ملاقات با آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان، خودداری کرده است.
XS
SM
MD
LG