لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۳

افغان ها از ورزشکاران کشورشان با شور و هیجان استقبال کردند


شش تن از ورزشکاران افغان که درمسابقات المپیک 2012 لندن با مقاومت کامل به مصاف حریفان خود رفتند، صبح امروز به کشور برگشتند.

شماری زیادی از ورزش دوستان بخصوص علاقه مندان روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی صبح امروز پس از رسیدن 6 ورزشکار افغان به ستدیوم ورزشی کابل، شور و هیجان از خود نشان داده اند.

سی و مین دور بازی های المپیک ٢٠١٢ لندن امسال به میزبانی بریتانیا در بیست و هفتم ماه جولای میلادی در شهر لندن آغاز شده و دو روز پیش یعنی در دوازدهم اگست پایان یافت.

در محفل گرامی داشت از کارکرد ورزشکاران افغان در المپیک 2012 لندن شماری زیادی از مردم و مسوولان دولتی و پارلمان کشور به شمول سفیر بریتانیا در کابل اشتراک کردند.

شماری از ورزشکارانی که در این مسابقات اشتراک کرده بودند می گویند که تلاش می کنند تا در آینده بهتر بدرخشند.

روح الله نیکپا ورزشکاری که در رشته تکواندو توانست مدال برنز را به نام کشور خود کمایی کند به روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که وی به هدف کسب طلا در این مسابقات اشتراک کرده بود.

وی در ادامه گفت:
« واقعاً زحمت زیاد کشیده بودیم اما متاسفانه قسمت نبود ولی بازهم توانستم مدال برنز را از خود کنم، برای تان گفتم که قصدم کسب مدال طلا بود ولی در قسمتم نه بود اما بازهم راضی هستم، انشالله در آینده باز تلاش می کنم.»

این درحالیست که روح الله نیکپا توانسته در بخش تکواندو مدال برنز را از خود کند. دوش، جودو و بکس از دیگر رشته های بودند که 4 ورزشکار دیگر افغان در آن به مسابقه پرداختند، اما موفقیت چندانی نصیب شان نشد.

در محفل که به مناسبت برگشت این ورزشکاران در استدویوم ورزشی کابل برگزار شده بود، شماری از نمایندهای حکومتی، پارلمان و سفیر بریتانیا در کابل سخنرانی کردند. آنان دست آورد این ورزشکاران را افتخار بزرگ به ملت دانسته از آنان قدردانی کردند.

ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک می گوید که روح الله نیکپا بار دیگر نام افغانستان را در بخش ورزش در جهان روشن ساخت.
« نیکپا بود که بیرق پر افتخار کشور را در بین 204 کشور به اهتزاز در آورد و در بین این کشورها نام افغانستان را در رده هشتاد و یکم رقم زد. »

این بار نخست نیست که ورزشکاران افغان در مسابقات بین المللی خوب می درخشند، در مسابقات المپیک چهار سال قبل نیز برخی از ورزشکاران افغان اشتراک کردند که از آن جمله روح الله نیکپا ورزشکاری بود که مدال برنز را از آن خود کرد.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG