لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

ازعید میلاد حضرت مسیح (کرسمس) در جهان جشن گرفته می شود


عید میلاد حضرت مسیح که به جشن کرسمس مشهور است، مصادف می شود با 24 دسامبر هرسال و از آن در گوشه و کنار در جهان جشن گرفته می شود.

این عید را عسیویان جهان با اجرای دعا و نیایش و تبادل تحایف و تبریکات جشن می گیرند.

دیروز هزاران تن در میدان منجر(Manger Square) در شهر بیت اللحم فلسطین در کرانهء غربی جایی که گفته می شود حضرت مسیح در آن به دنیا آمده است، گرد هم آمده، میلاد حضرت مسیح را جشن گرفتند.

در واتیکان مرکز کلیسای کاتولیک، پاپ بندیک مراسم عبادت را در میدان سنت پیترز بجا آورده، خواهان صلح در سرتاسر جهان شد.

پاپ بندیک رهبر 1.2 ملیارد کاتولیک جهان برای تامین صلح در شرق میانه دعا کرده، در مورد تحریف ادیان توسط تندگرایان هوشدار داد.
درسایر نقاط جهان نیز از این روز تجلیل می شود.
رییس جمهور سابق امریکا جورج اچ. دبلیو بوش 88 ساله عید کرسمس را در بستر مریضی در یکی از شفاخانه ها هیوستن (Houston) در تکزاس سپری کرد.

محمود عباس رهبر حکومت خودگردان و سلام فیاد (Salam Fayyad) صدراعظم فلسطین در دعای شب کرسمس در کلیسای زادگاه حضرت مسیح سهم گرفتند.

در کلیسای مرکزی در شهر کراچی پاکستان نیز مراسم دعا اجرا شد. امانویل ویکتور(Emanuel Victor) کشیش آن کلیسا با اظهار اینکه پیام حضرت مسیح عشق و صلح بوده است، گفت:
«زمانیکه ما از برادری، هارمونی و برابری حرف زده، یکجا و با هم گام می نهیم، پیام خداوند اینست که یکدیگر را آنچنانی که خودرا دوست داریم، دوست داشته باشم و همسایه خودرا نیز همانسان باید دوست داشته باشیم، اینست پیام عید میلاد حضرت مسیح.»

در افغانستان نیز عساکر و افسران نیرو های بین المللی به رهبری ناتو شب کرسمس را در تاسیسات میدان هوایی بین المللی کابل با اجرای مراسم دعا و خوانش سرود های شب کرسمس جشن گرفته، غذای عید میلاد حضرت مسیح را با هم یکجا صرف کردند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG