لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۳

زنان صنعت کار از نبود بازار برای تولیدات شان شکایت دارند


شماری از زنان صنعت کار از نبود بازار برای تولیدات صنعتی شان در افغانستان شکایت دارند.

با آن که صنایع دستی از جمله صنایع قدیم افغانستان بشمار می رود اما در این اواخر بازار فروش این صنعت کاهش یافته است.

شماری از زنانی که در این بخش کار می کنند می گویند با آن که صنایع دستی را با بسیار زحمت می سازند، اما بازار برای فروش تولیدات آنها وجود ندارد.

این زنان صنعت کار به روز یکشنبه هنگام افتتاح نمایشگاه صنایع دستی از حکومت خواستند تا زمینه بازاریابی را برای تولیدات صنعتی شان فراهم نماید.

دو تن از این خانم ها در صحبت با رادیو آزادی چنین گفتند:

« ما مشکل بازار داریم، زمانیکه وزارت امور زنان نمایشگاه دایر نماید برای ما زمینه آن مساعد می گردد تا تولیدات خود را به نمایش بگذاریم در غیر آن تولیدات ما اصلاً بازار فروش ندارد.»

« مشکل ما نداشتن یک بازار دایمی است که ما همیشه در آنجا تولیدات خود را بفروش برسانیم، فقط منتظر می باشیم که چی وقت یک نمایشگاه دایر می شود تا ما تولیدات خود را بفروش برسانیم.»


در این نمایشگاه که به ابتکار وزارت امور زنان برگزار گردیده بود صنایع دستی شصت زن صنعت کار به نمایش گذاشته شده بود.

این زنان می گویند، زمانیکه در بیرون از کشور نمایشگاه صنایع دستی دایر می گردد برای تعداد اندک آنها حق داده می شود تا در آن نمایشگاه شرکت نمایند.

در همین حال وزارت امور زنان می گوید، در نظر دارد تا در آینده نزدیک برای فروش تولیدات صنعتی زنان در کشور بازار ایجاد نماید.

حُسن بانو غضنفر وزیر امور زنان هنگام افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: زنان صنعت کار باید بر کیفیت تولیدات شان توجه نمایند تا بتوانند در نمایشگاه های خارجی اشتراک کنند:

« ما در دو ساحه می توانیم همراه این خانم ها کمک نمایم، یکی آن ارتقای ظرفیت آنها است، برنامه دوم ما در قسمت دایر کردن نمایشگاه ها در داخل و خارج کشور است و داشتن نمایشگاه دایمی در داخل و خارج کشور، و ما در سال 1392 نمایشگاه دایمی را برای صنایع دستی تدارک می بینیم و از کسانیکه در بخش صنایع دستی کار می نمایند خواهش می کنیم تا کیفت کار شان را بلند ببرند، تا زمانیکه استندرد نباشد ما نمی توانیم برای آنها بازاریابی نمایم.»

زنان صنعت کار می گویند، زمانیکه بازار برای تولیدات ایجاد گردد آنها می توانند زنان بیشتر را در کار صنایع دستی جذب نمایند.

تنها زنان صنعت کار با مشکلات مواجه نیستند، بلکه بسیاری از افرادی که در این بخش کار می کنند از عدم حمایت حکومت انتقاد می کنند.
XS
SM
MD
LG