لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۵

جبهه ملی نجات افغانستان حمایت اش را از اشرف غنی احمدزی اعلام کرد


جبهه ملی نجات افغانستان به رهبری حضرت صبغت الله مجددی حمایت اش را از نامزدی اشرف غنی احمد زی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرد.

جبهه ملی نجات افغانستان می گوید پس از بررسی برنامه های کاری نامزدان ریاست جمهوری تصمیم به حمایت از داکتر اشرف غنی احمدزی را گرفت.

مسوولان در این جبهه می گویند که در خصوص عملی کردن برخی از برنامه ها با اشرف غنی احمدزی به تفاهم رسیده اند.

ذبیح الله مجددی منشی عمومی جبههء ملی نجات به روز دوشنبه در یک گردهمایی در کابل که برخی شخصیت های جهادی نیز در آن حضور داشتند، حمایت این جبهه را از نامزدی داکتر اشرف غنی احمدزی اعلام کرد:

« حزب جبهه ملی نجات افغانستان به قیادت پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی از کاندیداتوری محترم اشرف غنی احمد زی و تیم شان حمایت نموده و این موقف خویش را به مردم افغانستان و جهان اعلام می داریم، خواهشمندی آقای داکتر اشرف غنی احمدزی اعتماد بزرگ حزب ما را تشویق نماید و معیار های اسلامی و ملی را در صدر برنامه های خویش و تیم شان قرار بدهند.»

آقای مجددی حراست از مقدسات دینی، اصل مشوره، قانون مندی و حاکمیت قانون، مجازات و مکافات، حمایت از حقوق اساسی مردم بدون تبعیض و امتیاز، رشد اقتصادی و سپردن کار به اهل آن را بخشی از خواست های دیگر این جبهه از آقای احمدزی خواند.

حضرت صبغت الله مجددی رهبر جبهه ملی نجات و نخستین رییس جمهور اسلامی افغانستان پس از سقوط رژیم داکتر نجیب در افغانستان است.

از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری تا حال شماری زیادی از نهاد ها و چهره های سیاسی حمایت شان را از برخی نامزدان ریاست جمهوری اعلام کردند.

از سوی دیگر داکتر اشرف غنی احمدزی می گوید که در صورت برنده شدن در انتخابات به خواست های جبهه ملی نجات توجه می کند:

« این یک اعتبار معنوی است و تعهد تیم ما اینست که تمام ارزش های که این جامعه را به ثبات ورفاه، صلح، تحرک اقتصادی و عزت برساند آن را تایید می کنیم.»

آقای احمدزی در عین حال توجه به حقوق زنان، جوانان وطبقه فقیر و معلولین را از دیگر برنامه های کاری اش در آینده خوانده و گفت که تبعیض در فرهنگ سیاسی وی جای نخواهد داشت.

اما برخی مردم به وعده های نامزدان حین کمپاین های انتخاباتی شان به دیده شک نگریسته و می گویند هرگاه این وعده ها روی حرف باشد مشکلات موجود در کشور بر طرف نخواهد شد.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG