لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۰

اعتراض افغانستان بر پاکستان بخاطر افزایش حملات از آنسوی سرحد


قرار است حکومت افغانستان اعتراض اش را در خصوص افزایش حملات از خاک پاکستان به اطلاع مقام های آن کشور برساند.

در اجلاس دیروز شورای امنیت ملی افغانستان وزارت خارجه توظیف گردید تا اعتراض افغانستان را در مورد ازدیاد حملات از آنسوی سرحد از طریق سفیر پاکستان به اطلاع مقام های آنکشور برساند.

بخشی از جلسه شورای امنیت ملی افغانستان روی افزایش حوادث امنیتی در این کشور متمرکز بود.

وزیر داخله افغانستان در این اجلاس نسبت به آنچه افزایش تخطی های سرحدی و به خصوص ازدیاد حملات از آنطرف خط دیورند خواند نگرانی جدی اش را ابراز کرد.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که محمد عمر داوود زی گفت، در چند روز اخیر به صورت منظم و سیستماتیک حملات بالای پوسته های قوای سرحدی افغانستان صورت گرفته است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به دنبال حمله مسلحانه بر هوتل کابل سرینا در شب نوروز استخبارات پاکستان را به دست داشتن در این رویداد متهم کرد.

اما پاکستان دخالت این کشور در حمله بر هوتل سرینا را رد کرده است.

مقام های ارشد امنیتی افغانستان در نشست روز شنبه ولسی جرگه از پاکستان انتقاد کرده و بر این کشور اتهام وارد نمودند که تلاش دارد تا وضعیت در افغانستان بی ثبات بسازد.

رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در این اجلاس گفت:

" کار دیگری که دشمن بخصوص پاکستان در راس به شدت بالای آن کار می کند، آماده سازی شرایط برای بی ثبات سازی بعد از انتخابات است، اسناد بسیار موثق داریم که به شدت از طرف استخبارات و یک تعداد گروه های دیگر بخاطر ایجاد بی نظمی کارت های رای دهی را چاپ می کنند. "

حوادث اخیر امنیتی در کابل از مسایل بود که به تازه گی رییس جمهور افغانستان با وزیر خارجه امریکا روی آن صحبت کرد.

ریاست جمهوری افغانستان می گوید که حامد کرزی در مکالمه تلفیونی با جان کری گفت کابل از چندی به اینسو شاهد حملات پیچیده تروریستی بوده که به گفته رییس جمهور کرزی در عقب این حملات دستگاه های استخبارات خارجی قرار دارند.

در اعلامیه ریاست جمهوری گفته شده است که جان کری وزیر خارجه امریکا در این مکالمه تلیفونی در مورد گفتگو های اخیر اش با صدراعظم پاکستان در رابطه به پروسه صلح افغانستان به حامد کرزی معلومات داد.

اما رییس جمهور کرزی گفته است که موانع به صورت عمدی در برابر روند صلح افغانستان از سوی کشور های متحد امریکا در منطقه ایجاد می شوند.
XS
SM
MD
LG