لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۱

کمپاین اهدای خون به زخمیان نیروهای افغان و سایر نیازمندان، آغاز شد


فرهاد دریا آواز خوان مشهور افغانستان روز چهارشنبه با انجام یک حرکت نمادین اهدای خون تحت نام"سرباز! خون من از خون تو سرخ تر نیست" در کابل آغاز کرد.

این کمپاین در شفاخانه محمد داوود خان کابل آغاز شد.

فرهاد دریا هنگام اهدای خونش به زخمیان نیروهای افغان و سایر نیازمندان چنین گفت:

" نقش حمایت کننده مردم از نیروهای امنیتی مثل آب حیات است، اهدای خون به نیروهای امنیتی آغاز شده این یک برنامه بزرگ ملی است، و ما یقین داریم که به یاری پروردگار، حمایت شما سروران، و نیز با اشتراک مردم با عنوان مسوولیت شهروندی ادامه میابد. "

در جریان این کمپاین فرهاد دریا از رییس جمهور، رییس اجرایی و پنج مقام عالی رتبهء دولتی دیگرخواست که در این اشتراک کرده و به نیازمندان و زخمیان نیروهای افغان خون بدهند.

شرکت کننده های کمپاین اهدا خون و ثریا دلیل وزیر صحت عامه کشور تاکید کردند که مقامات دولتی و مردم به خاطر نجات زندگی هموطنان خود باید خون اهدا کنند.

ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت در این محفل مردم تشویق به اهدای خون به نیازمندان کرد.

وی گفت که اهدا خون هیچ گونه ضرری ندارد بلکه به صحت مفید تمام می شود:

" اهدای خود یک وجیبه انسانی است، به اهدا کننده هیچ گونه خطر سلامتی متوجه نیست در حالی که او خون سبب نجات یک هم وطن ما شده می تواند، در مرحله که مجروح به خون ضرورت دارد هر دقیقه حیاتی و تعین کننده است، افغانستان سرزمین همه ما است و ما با خون خود این سرزمین را نگهداریم و این مسوولیت را شریک می سازیم. "

وزارت صحت عامه افغانستان اطمینان میدهد که در حال حاضر در بانک های خون در مرکز و ولایات کشور هفتاد درصد خون برای منسوبین زخمیان نیروهای امنیتی افغان و افراد نیازمند ذخیره شده است.

این در حالیست که قرار گزارش ها، برخی منسوبین ارگانهای امنیتی که در جنگ زخمی می شوند به سبب نبود خون کافی، جان هایشان را از دست می دهند.

لیزا حیدری

XS
SM
MD
LG