لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۲

کمپاین 16 روزه برای محو خشونت علیه زنان در افغانستان آغاز شده است


عباس کاموند سخنگوی سفارت امریکا در کابل
عباس کاموند سخنگوی سفارت امریکا در کابل

سفارت امریکا در کابل راه اندازی مبارزه شانزده روزه را برای محو خشونت در برابر زنان در افغانستان، یک اقدام خوب و دستآورد بزرگ می داند.

عباس کاموند سخنگوی این سفارت در کابل، در گفتگوی اختصاصی روز دوشنبه با رادیو آزادی گفت که این کمپاین می تواند در آگاهی دهی و روشن ساختن افکار مردم اثر گذار واقع گردد.

آقای کاموند می گوید که واشنگتن همواره برای بهبود زنده گی زنان افغان با این کشور متعهد است و از برنامه های که بر زنده گی زنان اثر گذار باشد استقبال می کند:

"مبارزهء نابود سازی خشونت در برابر زنان یک تصمیم و ارادهء است که از سوی ملل متحد تضمین شده تا در تمام دنیا در شانزده روز نهاد های مدنی، دولت ها ،موءسسات، انسانهای آگاه و وجدان های بیدار صدای خود را برای نابود سازی خشونت در برابر زنان بلند سازند.

و ما بسیار افتخار داریم که همراه با دولت و نهاد های مدنی افغانستان در این مبارزه خود را همگام می دانیم."

مبارزه شانزده روزه بخاطر محو خشونت علیه زنان به شمول افغانستان در بیست و پنجم ماه نوامبر در اکثر کشور های جهان آغاز شده است و در دهم ماه دسمبر سال روان میلادی پایان میآبد.

آقای کاموند می افزاید که دولت امریکا یک پروژه را که برای پنج سال است، برای توانمندی زنان افغان راه اندازی کرده است:

"پروژهء اقتصادی خاص در این باره وجود ندارد این کمپاین آگاهی بخشی است، سطح بودجه در سطح آگاهی رسانی است.

وزارت زنان و نهاد های مدنی کشور با ما در پیشبرد این مبارزه همکار و همگام هستند."

کمپاین شانزده روزه محو خشونت در برابر زنان در حالی راه اندازی شده است که شماری از زنان افغان قربانی خشونت هستند.

وزارت زنان این کشور می گوید که مبارزه شانزده روزه آنان علیه خشونت که از سال ها بدینسو دامنگیر زنان افغان است نتیجهء دلخواه به همراه نخواهد داشت:

"طبیعی است که ما نمی توانیم خشونت در برابر زنان را در شانزده روز نابود سازیم.

کاری را که ما در این مبارزهء شانزده روزه می توانیم انجام دهیم، این است که بتوانیم حد اقل به این مسأله توجهء مردم، مسوولین، خانواده ها، نهاد های دولتی و اجتماعی را به آن جلب کنیم."

مبارزه برای محو خشونت در برابر زنان در افغانستان در حالی آغاز شده است که فعالان حقوق زن در این کشور در نشست های بین المللی برای بهبود زنده گی زنان افغان خواستار کمک های جهانی شده اند.

این فعالان زن می گویند، در نشست لندن آنان خواستار کمک های مالی بیشتر خواهند شد و اگر این کمک ها از سوی جامعه جهانی صورت نگیرد آینده زنان افغان نگران کننده خواهد بود.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG