لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۰

سومین دور مسابقات اسکی دختران در ولایت بامیان برگزار شد


ولایت بامیان یکی از ولایات سردسیر و برفگیر افغانستان است که دارای کوه های مناسب برای اسکی می باشد به همین دلیل در سال های اخیر مسابقات اسکی در این ولایت رواج پیدا کرده است.

سومین دور مسابقات اسکی دختران در ولایت بامیان در دامنه های کوه بابا در منطقه شهیدان مرکز بامیان برگزار شد.

محمد ابراهیم مسوول اتحادیه توریزم ولایت بامیان در این مورد به رادیو آزادی گفت:

" این سومین دور مسابقات اسکی زنان در ولایت بامیان بود که با شرکت 8 نفر اسکی باز از ولایت بامیان برگزار شد. این مسابقه به مسافت یک کیلومتر بود که در ابتدا باید از کوه بالا می رفتند و سپس به پایین کوه اسکی می کردند."

به گفته آقای ابراهیم این مسابقات با هدف رشد صنعت توریزم و تقویت زنان توسط اتحادیه توریزم بامیان برگزار شد. همینطور دفتر آغا خان و مقامات محلی بامیان از حمایت کننده های اصلی این برنامه بودند.

در پایان این مسابقه معصومه توانست مقام اول را کسب کند. وی می گوید زنان هم می توانند ورزش کنند و به هر ورزشی که علاقه دارند روی بیاورند.

معصومه گفت:

"در ابتدا مردم بامیان نسبت به اسکی کردن دخترها بدبین بودند اما به مرور زمان این مشکل حل شده و حالا تعداد علاقه مندان اسکی در بامیان افزایش پیدا کرده است. همینطور فامیل من مشوق اصلی من در اشتراک در این مسابقات و ورزش اسکی بودند."

ورزش اسکی یکی از ورزش های مروج در کشور های کوهستانی هست که علاقه مندان زیادی دارد و به گفته مسوولین محلی بامیان در مسابقات اسکی امسال علاقه مندان از کشورهای دیگر نیز وجود داشتند اما به دلیل نبود پرواز های تجارتی و نا امن بودن راه های مواصلاتی بامیان نتوانستند که در این مسابقات شرکت کنند.

این در حالی است که به گفته مسوولین محلی بامیان برگزاری چنین مسابقاتی در این ولایت کمک می کند تا تصور مردم دنیا در مورد افغانستان تغییر کند و فکر نکنند که در این کشور فقط جنگ وجود دارد بلکه صلح و امنیت نیز در نقاط مختلف کشور برقرار است.

عباس نادری، بامیان

XS
SM
MD
LG