لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۴

"از اهداء جایزه شجاعت به نیلوفر رحمانی پیلوت افغان قدردانی شد"


وزارت امور زنان افغانستان می گوید، اهداء جایزه شجاعت به یک پیلوت زن افغان از سوی امریکا نتیجه دستاورد سیزده ساله زنان افغان است.

وزارت امور زنان افغانستان می گوید، اهداء جایزه شجاعت به نیلوفر رحمانی پیلوت افغان را از سوی امریکا قدردانی می کند.

عزیز ابراهیمی مشاور مطبوعاتی این وزارت به رادیو آزادی گفت، اهداء این جایزه به خانم رحمانی نتیجه دستاورد های سیزده ساله زنان افغان است.

چنین جوایز بیانگر این است که زنان افغانستان در طول سیزده سال دستاورد های بیشمار داشته اند و این دستاورد ها سبب شده که مثل خانم رحمانی امروز تمام زنان افغانستان جوایز جهانی را نصیب خود بکنند و این یک نمونه ازین است که زنان افغان با وجود حالات بحرانی در افغانستان می توانند جوایز جهانی را بدست آورند.

جایزه زن شجاع به نیلوفر رحمانی پیلوت افغان توسط معاون وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه در واشنگتن اهدا شد.

این جایزه همه ساله به ده زن شجاع توسط وزارت خارجه امریکا داده می شود.

معاون وزارت خارجه امریکا در مراسم اهدای جایزه به نیلوفررحمانی گفت:

"مردم در تمام جهان دارای عقاید قوی هستند، اما بعضی ها مثل طالبان و اعضای دیگر آنها عقیده شانرا به خشم تبدیل نموده اند.

وی چندین بار به مرگ تهدید شد، و بار ها مجبور به ترک خانه اش شد.

ولی وی نترسید، و نه هم خاموش شد.

برای مبارزه جرتمندانه وی در مقابل تهدید در مقابل خشونت، و تعهد وی برای زنان و دختران افغان، ما کپتال رحمانی را به عنوان یک زن شجاع افتخار می بخشیم."

مسعوده کروخی عضو کمیسیون امور زنان ولسی جرگه با ابراز قدر دانی از اهدای جایزه زن شجاع به خانم رحمانی گفت، حکومت و بانوی اول افغانستان باید از دست آورد های چنین خانم ها قدر دانی کنند چرا که به گفته وی در سطح کشور دست آورد های بلند دارند.

یک دختر جوان که در شرایط فعلی افغانستان که زنان با بسیار مشکلات روبرو هستند، توانسته با موفقیت دوره آموزش پیلوتی را به پایان برساند، به عنوان یک پیلوت موفق، تشویق و ترغیب می شود که در آینده دختر های جوان دیگر نیز چنین اقدامات داشته باشند و دیگر احساس نا توانی نکنند که این کار تنها برای مردان است.

سال گذشته از افغانستان این جایزه را نسرین اوریا خیل یکی از داکتران فعال و رییس شفاخانه ملالی زیژنتون بدست آورده بود.

این جایزه از سوی وزارت خارجه امریکا همه ساله به زنانی داده می شود که دستآورد های خوب داشته و در برقراری صلح و عدالت در کشور از خود تلاش و شجاعت نشان داده باشند.

حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG