لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۸

نمایشگاه نو آوری افغان – هند در هرات برگزار شد


سومین نمایشگاه نوآوری میان تاجران افغان و هندی برای مدت دو روز در ولایت هرات برگزار شد.

مسوولان اطاق های تجارت هرات می گویند، در این نمایشگاه نزدیک به هفتاد کمپنی اشتراک دارند که دوازده کمپنی آن به تاجران کشور هندوستان تعلق دارد.

با آنکه این سومین نمایشگاه مشترک تجارتی بین تاجران افغان و هندی در افغانستان است اما این برای نخستین باری است که تاجران هندی علاقمند به برگزاری نمایشگاه مشترک تجارتی در هرات شده اند.

سعد خطیبی رییس اطاق های تجارتی و صنایع هرات می گوید، این نمایشگاه به هدف توسعه و گسترش تجارت و صنایع میان تاجران افغانستان و هندوستان می باشد.

آقای خطیبی گفت، در این نمایشگاه شصت و هفت کمپنی به شمول دوازده کمپنی هندیاشتراک دارند.

او می گوید، تاجران افغان تلاش کرده اند تا با استفاده از این فرصت به محصولات زراعتی و فرآورده های معدنی شان بازاریابی کنند و همچنان تاجران هندی نیز پلان های را بخاطر شناسایی بیشتر صادرات شان در بخش های مختلف از جمله تکنالوژی معلوماتی در افغانستان ارائه دهند.

ویراج سنگهـ معاون سفارت هندوستان در کابل که در این نمایشگاه اشتراک داشت تاکید کرد که این نمایشگاه می تواند ارتباطات تجارتی میان تاجران دو کشور را در بخش های صنعت و تجارت گسترش دهد و همچنان برای شماری از اتباع دو کشور زمنیه کار را مساعد سازد.

سویتا درانی یکی از زنان تجارت پیشه در هرات گفت، این گونه نمایشگاه می تواند زمینه خوبی برای شناسایی صنایع دستی زنان افغان در مارکیت های کشور های خارجی باشد.

از سوی هم میر یعقوب مشعوف آگاه امور اقتصادی در ولایت هرات ایجاد نمایشگاه مشترک تجارتی با هندوستان را نسبت به کشور های همسایه افغانستان موثر خواند.

آقای مشعوف می گوید، هندوستان در بخش های فناوری، یکی از کشور های پشترفته در منطقه می باشد.

او گفت، همکاری این کشور با افغانستان در بخش تکنالوژی معلوماتی می تواند وابستگی افغانستان با ایران در این خصوص را کم کند.

این نمایشگاه در حالی در هرات برگزار می شود که قبل از آن نمایشگاه مشترک مشابه تجارتی میان تاجران دو کشور در ولایات کابل و بلخ نیز برگزار شده بود.

مسوولان محلی در هرات می گویند که در یکی دو روز اخیر دست کم سه صد نشست میان تاجران و سرمایه گذاران افغان و هندی به هدف تقویت ارتباطات تجارتی صورت گرفته است.

با این حال تاجران در هرات تلاش می کنند تا قناعت سرمایه گذاران و تاجران هندی بخاطر روابط بیشتر تجارتی میان تاجران دو کشور به ویژه سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هرات را حاصل کنند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG