لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۳

صدراعظم بریتانیا خواهان بیداری مردم در برابر افراطگرایی شد


دیوید کامیرون صدراعظم بریتانیا
دیوید کامیرون صدراعظم بریتانیا

صدراعظم بریتانیا در واکنش به حملۀ اخیر مرگبار در تونس که در نتیجۀ آن ده ها جهانگرد بریتانوی کشته شدند، خواهان بیداری مردم در برابر افراطگرایی شد.

دیوید کامیرون در روزنامۀ دیلی تیلگراف نوشته است که ما باید در کنار غم و اندوه که از ناحیۀ این حادثه داریم، عزم و ارادۀ متین هم باید داشته باشیم و از ارزش های زندگی خود دفاع کنیم.

او می نویسد: ما باید از ازرش های صلح، مردم سالاری، مسامحت و آزادی، سرسختانه دفاع کنیم.

دیوید کامیرون یک روز پس از حملۀ تونس روز شنبه نیز گفته بود که تروریستان برای مخالفت در برابر ارزش های دیموکراسی و صلح به این حمله دست زده اند:

" آنها مردم بیگناه بودند که برای سپری کردن رخصتی، استراحت و تفریح با دوستان و اعضای خانوادۀ شان به تونس رفته بودند. تروریستان آنها را کشتند چون تروریستان مخالف آنعده اشخاصی در سرتاسر جهان اند که از صلح و مردم سالاری حمایت می کنند. ولی این تروریستان پیروز نخواهند شد."

در حملۀ روز جمعه گذشته در ساحل سوسه در تونس بیش از سی جهانگرد بریتانوی کشته شدند.

سه نفر آیرلندی، یک بلژیکی، یک پرتگالی و یک آلمانی هم در این هجوم که مسوولیت آنرا گروه دولت اسلامی به عهده گرفته، کشته شدند.

صدراعظم بریتانیا خواستار منع تبلیغات گروه های افراطی چون داعش در انترنت شده تقاضا نمود که ارگان های خارج از کشور باید تقویت شوند.

دیوید کامیرون نوشته که ما باید در اماکن مربوط به گروه دولت اسلامی در عراق، سوریه و لیبیا مناطقیکه از آنجا حملات خود را سازماندهی می کنند، با این گروه مقابله کنیم.

دیوید کامیرون نوشته است: هجوم روز جمعۀ گذشته در تونس کهدر ماه مبارک رمضان صورت گرفت یک توهین به همۀ مسلمانان است.

او نوشته است که این یک جنگ میان اسلام و غرب نیست طوریکه گروه دولت اسلامی تبلیغات می کند، بلکه این یک جنگ میان افراطیون و بقیۀ مردم آزادی خواه جهان است. افراطیونیکه می خواهند نفرت و بدبینی در جهان پخش کنند.

صدراعظم بریتانیا می افزاید که حملۀ روز جمعه بر جهانگردان در تونس چون حملات شریرانۀقبلی است که در کینیا، عراق، بر یک مکتب پشاور و بر دفتر مجلۀ طنزی شارلی ابدو در پاریس صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG