لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۸

عبدالحسیب صدیقی: گروهء خاص مبارزه با "داعش" تشکیل شد


عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان
عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان

در حالیکه فعالیت های گروه دولت اسلامی در چندین ولایات افغانستان افزایش یافته ، ریاست امنیت ملی افغانستان از گسترش مبارزه علیه این گروه خبر می دهد.

عبدالحسیب صدیقی سخنگوی این ریاست روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت، به رهنمایی شورای امنیت ملی سه ارگان امنیتی یک پروگرام را بخاطر مبارزه با داعش را تهیه کرده اند.

آقای صدیقی همچنان گفت، گروه داعش برای امنیت افغانستان و منطقه یک تهدید بوده اما گروه که ایجاد شده بخاطر مبارزه با داعش دستآورد های خوبی داشته اند:

" ریاست عمومی امنیت ملی یگ گروه خاص کاری را برای مبارزه علیه گروه داعش تشکیل داده که متشکل از بخش های اوپراتیفی می باشد بخش های تغیر و تجزیه است و قطعات خاص عملیاتی ما تشکیل داده که تا اکنون ما می توانیم از دست آورد های متعددی در راستای مبارزه علیه داعش مثال بدهیم. "

آقای صدیقی همچنان گفت، از طریق این گروه آنها توانسته اند که عبدالروف خادم قوماندان مشهور گروه دولت اسلامی را از بین ببرند و در آن ولایت فعالیت این گروه رو به کاهش است.

گروه دولت اسلامی در افغانستان در حالی از ایجاد یک گروه بخاطر مبارزه خود خبر می دهد که ریاست جمهوری افغانستان گفته است که بخاطر مهار ساختن این گروه یک پالیسی ملی را تصویب کرده است.

از سوی هم سخنگویان وزارت دفاع و داخلی نیز اقدامات جدی بخاطر مبارزه علیه گروه دولت اسلامی و داعش خبر می دهد.

وزارت دفاع می گوید از روز سه شنبه بدینسو به حمایت نیرو های هوایی به صد ها مخالف مسلح تلفات وارد کرده و به عملیات خود ادامه می دهند.

از سوی دیگر صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می گوید، که سه ولایت فراه، هلمند و ننگرهار گروه دولت اسلامی را متضرر ساخته اند و تنها 35 نفر آنها در ننگرهار کشته شده اند:

" در ولایات هلمند، فراه و ننگرهار موجودیت گروه دولت اسلامی یا داعش تایید گردیده است، پولیس افغان و نیرو های امنیتی در ولایات یاد شده بر ضد دولت اسلامی اقدامات لازم را انجام دادند و تنها در ولایت هلنمد 35 نفر از داعش کشته شده است. "

مبارزه جدی علیه گروه دولت اسلامی یا داعش در حالی مطرح می گردد که از چندی بداینسو آنها در ولایات مختلف این کشور فعالیت های شانرا اغاز کرده اند.

از سوی هم برخی از کارشناسان امنیتی فعالیت گروه دولت اسلامی یا داعش را یک مشکل جهانی دانسته می گویند باید بخاطر مبارزه با آن همکاری های منطقوی جذب شود.

XS
SM
MD
LG