لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۳

محکمه صحرایی یک پدر و دختر در ولسوالی بلخاب سرپل


مسوولان ریاست امور زنان سرپل می گویند: رییس شورای قریه توغی ولسوالی بلخان ولایت سرپل یک پدر و دختر را به اتهام دزدی در محضر عام مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سیما خانمی که 22 سال دارد و صاحب دو فرزند است هفته قبل پدرش را در قریه توغی رئیس شورای محل به اتهام دست داشتن در دزدی در محضر عام نخست به رویش گل مالیده و بعداً به درخت بسته کرده با چوب مورد لت و کوب و مجازات صحرایی قرار داد.

نسیمه آرزو رئیس امور زنان ولایت سرپل می گوید: زمانیکه این خانم می خواست با ناله و زاری پدرش را از چنگ این زورمندان نجات دهد، آنان بجای اینکه به پدرش رحم کنند او را نیز با پدرش مورد ضرب و شتم قرار دادند.
خانم آرزو افزود:
"ما در 6 ولسوالی نماینده داریم این نماینده ها از طریق تلیفون همه روزه آن واحد قضایا را برای ما می رسانند. سیما خانم 22 ساله که از طرف
یعقوب علی اخلاقی رییس شورای قریه آن محل است، پدر این خانم را به اتهام دزدی محکمه صحرایی می کند. دختر که از پدرش حمایت می کند تا نجاتش دهد او را نیز در بین مردم لت و کوب می نماید."

رییس امور زنان ولایت سرپل گفت: وضعیت صحی این زن قناعت بخش نیست و مسوولان محلی ولسوالی بلخاب عاملان این قضیه را تا هنوز دستگیر نکرده اند:

"گرچه پولیس بلخاب موضوع را جدی گرفته اما تا حال از دستگیری مجرم برای ما معلومات نرسیده است. از سوی هم این زورمندان با فشار آوردن بالای این خانواده می خواهند که این موضوع را کتمان نمایند."

هر چند تلاش نمودیم تا در این مورد نظریات مقامات محلی سرپل و مسوولان ولسوالی بلخاب را با خود داشته باشیم با تماس های مکرر موفق به این کار
نشدیم.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG