لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

رهبران حکومت وحدت ملی حملات در فرانسه را محکوم کردند


رئیس جمهور افغانستان و رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله حمله شب گذشته در پاریس را که در تاریخ فرانسه بزرگ ترین و جدی ترین حملات خوانده شده است به شدت محکوم کرده و آنرا یک جنایت درد ناک خوانده اند.

این در حالیست که حملات پیهم شب گذشته در پاریس مرکز فرانسه عکس‌العمل های را به سطح جهان برانگیخته و مقامات افغان نیز این حملات را یک جنایت نا بخشودنی خوانده اند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته است که حملات پاریس نشان داد که تروریزم سرحد را نمی‌شناسد و تهدید آن متوجه تمام بشریت می‌باشد.

در خبرنامه ریاست جمهوری گفته شده است که رئیس جمهور غنی در یک نامه مراتب همدردی و تاسف خود را به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اش ابراز کرده است.

در این نامه همچنان آمده است که مردم افغانستان از سال های متمادی به این طرف قربانی تروریزم هستند و درد مردم فرانسه را به خوبی احساس میکنند.

به اساس خبرنامه ریاست جمهوری محمد اشرف غنی تروریزم را یک تهدید مشترک برای منطقه و جهان خوانده و یکبار دیگر روی مبارزه جدی و مشترک در برابر این پدیده تأکیدکرده است.

شب گذشته در پاریس پایتخت فرانسه افراد مسلح حملات را بر چند محل انجام دادند که بر اساس گزارش‌ها در این حملات به تعداد ۱۵۰ تن کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخم برداشتند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه پس از این حملات در کشورش حالت اضطراری اعلام کرده است.

این حملات حدود ۱۰ ماه پس از آن صورت میگیرد که افراد مسلح بر دفتر مجله شارلی ابدو حمله خونین را انجام داده و درآن ۱۲ تن کشته شدند.

ریاست اجرائیه حکومت افغانستان نیز حملات اخیر در پاریس را به الفاظ شدید محکوم کرده است و مراتب همدری خود را با مردم فرانسه ابراز نموده است.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در صحبت با رادیو آزادی درمورد چنین گفت:

"حکومت افغانستان حمله انجام شده در پاریس را با الفاظ شدید تقبیح میکند، حکومت افغانستان و مردم این کشور مراتب همدردی خود را با مردم فرانسه شریک ساخته و خود را غمشریک این غم بزرگ دانسته و یکبار دیگر بر جهان صدا می‌کنند که تروریزم دشمن مشترک همه ماست و ما باید به طور مشترک در برابر تروریزم مبارزه نماییم."

حملات در پاریس از سوی حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و ولسی جرگه این کشور نیز به شدت تقبیح شده است.

پیش از این نیز مقامات افغان به این مسأله تأکید کرده اند که مبارزه با تروریزم در افغانستان باید جهانی شود این بخاطریکه تروریزم به نفع هیچ کشور نیست و ضرر آن به تمام کشورهای جهان میرسد.

گزارش - جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG