لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۷

پلان ۵ ساله برای بلند بردن کیفیت خدمات مخابراتی ترتیب می‌شود


وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گوید، تلاش ها برای سرعت بخشیدن و بلند بردن کیفیت خدمات مخابراتی در کشور افزایش یافته و پلان استراتیژیک پنج ساله این وزارت را نیز ترتیب خواهد کرد.

این وزارت روز سه شنبه به همین هدف نشست مشورتی سه روزه را با مسوولین مخابراتی ۳۴ ولایت در کابل برگزار کرده است.

عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفت، به هدف افزایش استفاده کننده‌گان تلیفون های موبایل و با در نظرداشت گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با کشور های منطقه نیاز است تا سیستم مخابراتی کشور معیاری شود:
"همکاری های وسیع اقتصادی منطقه یی و ارتباط افغانستان با کشور های همسایه منطقه و جهان است. در این قسمت وزارت مخابرات یک رول اساسی باید برای خود تعریف کند"

آقای وحیدی گفت، این تلاش‌ها از یک سو کشور را در سطح منطقه منحیث دارنده سیستم خوب مخابرات و مواصلات تثبیت خواهد کرد و از طرف دیگر منبع عمده عواید برای حکومت نیز خواهد شد.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفت، تلاش ها جریان دارد تا در کنار سیستم خصوصی مخابرات، حکومت نیز در زمینه نقش مهم داشته باشد.

به اساس معلومات مسوولین این وزارت، برنامه‌ها و پالیسی جدید وزارت مخابرات حکومت داری بهتر و زمینه آموزش را سهل و شفاف خواهد ساخت.

گفته می‌شود که هم اکنون پنج شبکه مخابراتی خصوصی و دولتی در افغانستان فعالیت دارند که به مردم خدمات مخابراتی و انترنیتی را فراهم نموده‌اند.

اما برخی از روسای مخابرات ولایات از فعال نبودن شرکت‌های مخابراتی در مناطق دور دست کشور حرف می‌زنند.

امیدالله زهیر مسوول مخابرات ولایت هلمند به رادیو آزادی چنین گفت:​"متأسفانه که وضعیت مخابرات در ولایت ما در حالت بدی قرار دارد همه شبکه های خصوصی مخابراتی در هلمند خاموش شده است. ما تلاش داریم تا شبکه مخابراتی سلام را به حیث بدیل در این ولایت فعال نمایم و در همه نقاط امن آنتن های سلام را نصب کنیم تا مشکلات حکومت و مرد حل شود."

در این حال مسوول مخابراتی ولایت قندهار نیز در این خصوص به برخی مشکلات اشاره کرده گفت:
"به بسیاری مردم خدمات مخابراتی نمی‌رسد، امنیت نیست ما هم در تلاش این هستیم تا در مناطق دور دست به مردم خدمات مخابراتی را برسانیم."

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان در حالی از تلاش‌ها برای سرعت بخشیدن و بلند بردن کیفیت خدمات مخابراتی در کشور حرف می‌زند که مردم هنوز هم از عدم خدمات درست در این راستا شکایت دارند.

آنان می‌گویند که هنوز هم قیمت مکالمات تیلفونی زیاد بوده و به کیفیت مکالمات توجه لازم صورت نگرفته است.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG