لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

بیش از ۴ هزار خانواده در اثر نا امنی به بلخ بیجا شدند


مسوولان ریاست مهاجرین و عودت کننده‌گان ولایت بلخ از افزایش حضور بیجا شده‌گان داخلی در اثر نا امنی های موجود در شمال کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

مسئولان این اداره می‌گویند که جنگ موجود میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح دولت سبب شده است که بیش از ۴ هزار تن به ولایت بلخ بیجا شوند.

عبدالصبور قادری رییس اداره مهاجرین و عودت کننده‌گان بلخ در صحبت با رادیو آزادی گفت که در جریان چند ماه اخیر سال روان بیش از ۲۶۹۰ تن در اثر نا امنی های موجود در شمال افغانستان به ولایت بلخ بیجا شده اند.

وی گفت که اکثر این افراد از اثر جنگ میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح دولت در ولایات فاریاب، سرپل، جوزجان و کندز به این ولایت بیجا شده اند.

قادری در رابطه افزود:

" از ولایات مختلف زون شمال که در آن نا امنی دوام دارد هزاران تن به ولایت بلخ بیجا شده اند که تعداد شان از ۴ هزار تن بیشتر است. "

به گفته رییس اداره مهاجرین و عودت کننده‌گان که ۱۵۰۰ تن این افراد از اثر نا امنی های کندز به بلخ بیجا شده اند و بیش از ۱۳۶۰ تن دیگر از ولایات فاریاب و سرپُل به بلخ آمده اند.

آقای قادری می‌گویند که پیش از سال روان نیز بیش از هزار تن از ولایات جوزجان و سرپُل به ولایت بلخ بیجا شده بودند، که رقم مجموعی بیجا شده‌گان داخلی در بلخ به اضافه تر از ۴ هزار تن می‌رسد.

به قول رئیس اداره مهاجرین که این افراد با فرا رسیدن فصل سرما با مشکلات شدیدی رو برو خواهند شد،‌اما آنان تلاش دارند تا کمک های زمستانی را به موقع برایشان فراهم سازند.

وی در مورد گفت:

" این افراد با مشکلات رو برو هستند ما تلاش داریم هر چی زود مشکل شان حل شده و نهاد ها برایشان کمک های زمستانی انجام بدهند. "

این در حالیست که اکثر بیجا شده‌گان داخلی هنگام فصل زمستان از نبود سرپناه شکایت داشته و خواهان توجه لازم نهاد های مدد رسان گریده اند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG