لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۵

امریکا خواهان سهمگیری بیشتر متحدانش در امر مبارزه با داعش شد


برت مک گیورک (Brett McGurk) فرستادهء خاص بارک اوباما در ایتلاف ضد داعش
برت مک گیورک (Brett McGurk) فرستادهء خاص بارک اوباما در ایتلاف ضد داعش

برت مک گیورک (Brett McGurk) فرستادهء خاص بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا در ایتلاف به رهبری این کشور که برضد شورشیان گروهء دولت اسلامی یا داعش در سوریه و عراق می جنگد به نماینده گان کشورهای این عضو ایتلاف گفته است، فشار را بالای این گروه تندرو، در هستهء مرکزی آن بیشتر سازند.

وزارت خارجهء امریکا از قول، برت مک گیورک می نویسد که به اجلاس نماینده گان کشورهای عضو ایتلاف ضد داعش، گفته است:

"لازم است ما به مثابهء یک ایتلاف، تلاش های خودرا بر شورشیان گروهء دولت اسلامی در سرتاسر شبکهء جهانی آن، هماهنگ سازیم."

جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا و برت مک گیورک فرستادهء خاص وی برای 59 از جملهء 65 سفیر کشورهای ایتلاف در واشنگتن سخنرانی کرده، بالای اینکه چگونه منابع مالی شبکه جهانی گروهء دولت اسلامی باید قطع شده و از پیوستن جنگجویان در عراق و سوریه با این گروهء تندرو جلوگیری شود، تمرکز کردند.

نیروهای ایتلاف ازمدت یکسال به اینسو مواضع شورشیان گروه دولت اسلامی را در عراق و سوریه بمبارد می کنند، اما بعد از حملات در انقره، بغداد، بیروت و پاریس و همچنان سقوط طیارهء مسافربری روسیه در مصر که شورشیان گروهء دولت اسلامی ادعای مسوولیت آنها را کرده اند، کمپاین حملات هوایی بر مواضع داعش به یک ضروت مبرم مبدیل شده است.

جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا نیز روز دوشنبه در شهر دبی گفت، او رییس جمهور اوباما می خواهند ببینند که پیشرفت بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی سریع تر پیش می رود.

جاش ارنست سخنگوی قصر سفید هم روز دوشنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت:
"ما باور داریم اگر کشورها بخواهند منابع بیشتر را اختصاص دهند، کارها بیشتری انجام داده خواهد شد."

ایالات متحدهء امریکا در حالی از فشار بیشتر در زمینهء سهم گیری در کمپاین ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی صحبت می کند که فرانسوااولاند رییس جمهور فرانسه با همتای امریکایش در قصر سفید ملاقات می کند. فرانسوااولاند همچنان به تاریخ 26 نوامبر با ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه نیز ملاقات خواهد کرد.

فرانسه عضو ایتلاف ضد داعش است و بعد از حملات 13 نوامبر در پاریس که در اثر آن 130 تن کشته شدند، حملات هوایی را بر مواضع شورشیان گروهء دولت اسلامی آغاز کرد.

واشنگتن در مورد کمپاین حملات روسیه در سوریه مشکوک است. جاش ارنست سخنگوی قصر سفید می گوید، امریکا به گفتگو با پوتین ادامه خواهد داد و رییس اوباما در جریان ملاقات روز سه شنبه اش با فرانسوااولاند کدام وعدهء را نخواهد سپرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG