لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۱

"کسیکه نتواند ادعای حمایت حکومت از داعش را ثابت سازد، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد"


پس از اظهارات اخیر برخی مقامات افغان درخصوص حمایت مخالفان مسلح از داخل نظام اکنون مقامات امنیتی این گفته ها را غیر منصفانه و نادرست می خوانند.

نورالحق علومی وزیر امور داخله روز سه شنبه در یک نشست مشترک با رئیس عمومی امنیت ملی و لوی درستیز وزارت دفاع ملی گفت که این گونه اظهارات غیر مسوولانه است و باید از آن جلوگیری شود.

هرچند آقای علومی در این مورد از شخصی نام نبرد اما هشدار داد که اگر برایاین گونه اظهارات مقامات و یا افراد دیگر اسناد و شواهد در دست نداشته باشند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

آقای علومی می گوید:

"آدرس اگر دولت و نیروهای امنیتی باشد، مردم افغانستان باید در این مورد تعمق کرده متوجه باشیم که دولت، قانون، نیروهای امنیتی و دفاعی و ارگان های عدلی و قضایی است، یا ثابت کنیم و اگر ثابت نشود باید این را بدانیم که قانون در برابر آن اقدامات جدی خواهد کرد."

این در حالیست که معاون اول ولسی جرگه به روز دوشنبه ادعا کرد که رهبران گروه دولت اسلامی در شهر کابل بودوباش دارند و از سوی شورای امنیت ملی حمایت می شوند، اما شورای امنیت ملی این ادعا را غیر مسوولانه و بدور از حقیقت خواند.

قبل از این عبدرب رسول سیاف یکتن از رهبران جهادی افغان نیز ادعای مشابه را مطرح کرده هشدار داده بود که در برابر نظامیکه از مخالفان مسلح حکومت حمایت می کند خیزش های را آغاز خواهند کرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت نیز از وجود جاسوسان در داخل نظام یاد کرده و گفته است که حکومت آنان را شناسایی کرده و به پنجه قانون خواهد سپرد.

در همین حال قدم شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی افغانستان که در این نشست حضور داشت گفت، هر مقام که در مورد این ادعا ها که گویا مخالفان مسلح از داخل حکومت حمایت می شوند سندی در دست داشته باشد با آنان شریک نماید.

آقای شهیم گفت:

"اگر در این رابطه کدام اسناد، مدارک، شواهد و یا دلایل باشد قسمیکه زندان ها از تروریستان پر است، بازهم گنجایش برای تعداد دیگری که در آسیای دشمن آب میریزد جاه داشته و آنان را به مراجع عدلی و قضایی توسط نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان سپرده شود."

رئیس عمومی امنیت ملی می گوید که مردم و نیروهای امنیتی افغانستان یک سال پر مشقتی را سپری نموده و در همچون شرایط نباید اظهارات غیر مسوولانه صورت گیرد.

در این نشست مقامات امنیتی گفتند که نیروهای امنیتی افغان همه روزه قربانی می دهند و همچون اظهارات غیر مسوولانه در مورد آنان سبب تضعیف روحیه این نیروها می گردد.

گزارش: از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG