لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۰

کمک‌های نظامی روسیه با افغانستان باید حساسیت برانگیز نباشد


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به بررسی های اتهامات وارد شده از سوی ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه و کمک‌های روسیه با افغانستان اختصاص داده‌اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در سرمقاله اش نوشته است که بررسی اتهامات وارد شده از سوی معاون اول ولسی جرگه یک نیاز جدی است.

سرمقاله نویس گفته است که این موضوع باید نظر انداز نشود و کمیسیون موظف در این زمینه بررسی های جدی را انجام دهد.

روزنامه نویس، پالیسی حکومت در بخش بررسی اتهامات وارد شده را انتقاد می‌کند و می‌گوید که باید اتهاماتی که از سوی عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی و عبدالرحیم ایوبی عضو ولسی جرگه وارد شد، نیز جداً بررسی شود.

سرمقاله نویس گفته است که آقای سیاف و عبدالرحیم ایوبی گفته بودند که حامیان مخالفان مسلح در داخل نظام فعالیت دارند و شماری از اعضای ولسی جرگه از وزیران پول اخذ می‌کنند.

اما سرمقاله نویس نوشته است که این اتهامات طوری که لازم است تا هنوز بررسی نشده است.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی به نقل از ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه نوشته است که توظیف هیئت از سوی رئیس جمهور برای بررسی اتهامات وارده از سو وی غیرقانونی می‌باشد.

در مطلب این اظهارات آقای قدیر نیز به نشر رسیده که گفته است، برای ادعا هایش ثبوت در دست دارد و آن را قبلاً به ریاست جمهوری سپرده است.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش نوشته است که کمک‌های نظامی روسیه با افغانستان باید حساسیت برانگیز نباشد.

در سرمقاله گفته شده که روسیه با هیئت مشرانو جرگه افغانستان تعهد کمک کرده است اما نویسنده سرمقاله نوشته که روسیه فرستادن نیروهایش به این کشور را رد کرده است.

سرمقاله نویس می‌گوید که روسیه در حالی با افغانستان در بخشهای نظامی حاضر به همکاری شده که پیش از این گفته بود که باید در این زمینه با ایالات متحده نیز مشوره صورت گیرد.

به باور سرمقاله نویس، حکومت افغانستان باید با متحدان غربی اش در تماس شده و آنان را از چگونگی کمک‌های روسیه با این کشور مطمئن سازد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در مطلبی نوشته است که ادامه نا امنی ها در برخی ولایات در برابر تطبیق پروژه های زیربنایی موانع ایجاد کرده است.

در مطلب به نشست دیروز شش تن از والیان اشاره شده و گفته شده که این والیان مشکلات شان را با اعضای کابینه در میان گذاشته اند تا برای آن راه حل جستجو گردد.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG