لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

نشست غیر قانونی یک طیاره بوینگ قطر در میدان هوایی هرات


یک طیاره بوینگ شرکت هوایی قطر به صورت غیرقانونی در میدان هوایی هرات نشست کرده است.

محمدآصف رحیمی والی هرات می‌گوید دوازده عراده موتر زرهی و غیر زرهی همراه با مقدار مواد خوراکی به هدف شکار حیوانات به میدان هوایی هرات انتقال یافته است.

تقریباً یک هفته از نشست طیاره یک شرکت هوایی قطر و آنهم به صورت غیر قانونی در میدان هوایی هرات می‌گذرد اما حالا مقامات محلی نسبت به این رخداد ابراز تردید می‌کنند.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید یک طیاره شرکت هوایی قطر بدون هماهنگی با مقامات محلی هرات به میدان هوایی این ولایت نشست کرده است.

آقای رحیمی گفت، مسئول میدان هوایی هرات به دلیل غفلت وظیفوی از کار برکنار شده و همچنان کار مسئول بخش کنترول میدان هوایی این ولایت به حالت تعلیق درآمده است.

از سوی هم دگروال گلبدین رئیس ارکان قوماندانی ۷۰۵ پولیس سرحدی در غرب افغانستان می‌گوید این طیاره دوازده عراده موتر همراه با مقداری مواد خوراکی را به هرات انتقال داد و سپس میدان هوایی هرات را ترک کرد.

او می‌گوید، شش تبعه افغان که از ولایات پروان، کابل و قندهار بودند می‌خواستند تا این امکانات را از داخل میدان هوایی هرات تسلیم شوند اما در همان زمان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقای الکوزی گفت، تحقیقات ابتدایی از نزد افراد بازداشت شده نشان می‌دهد که این امکانات به هدف شکار حیوانات در ولایات هرات و فراه انتقال داده شده است.

تقریباً در جریان یک سال گذشته شماری از اتباع کشورهای عربی به ویژه قطر به هدف شکار حیوانات به ولایت هرات آمده بودند که این حرکت با واکنش تند باشنده‌گان این ولایت همراه شد.

اما حالا بعد از تقریباً یکسال از آن قضیه محمد آصف رحیمی والی هرات می‌پذیرد که این امکانات از کشور قطر به هدف شکار حیوانات در ولایت فراه به میدان هوایی هرات فرستاده شده است.

آقای رحیمی گفت، رئیس جمهور نسبت به این قضیه ابراز نگرانی کرده و قرار است یک هئیت با صلاحیت را بخاطر بررسی این موضوع به ولایت هرات بفرستد.

این نگرانی ها در حالی مطرح می‌شوند که شماری از مردان عرب که گفته می‌شود از کشور قطر اند پروژه های مختلف را در ولایت فراه در همسایگی هرات روی دست گرفته اند اما نگرانی های هم وجود دارد که این برنامه بیشتر بخاطر شکار حیوانات کمیاب که در ولایت فراه وجود دارد، صورت می‌گیرد.

گزارش: شاه پورصابر

XS
SM
MD
LG