لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

امریکا: روسیه پایگاه اردوی سوریه را بمبارد کرده است


ایتلاف به رهبری امریکا که مواضع شورشیان گروهء دولت اسلامی داعش را در سوریه مورد حمله قرار می دهد، این ادعای حکومت سوریه را رد کرده که گفته است:
روز دوشنبه، ایتلاف به رهبری امریکا در ولایت دیرالزور(Deir Al-Zor) بالای یک کمپ اردوی سوریه بمبارد کرده است که در نتیجهء آن سه عسکر سوریایی کشته و 13 تن دیگر زخمی شده اند.

اما اردوی امریکا می گوید، عکس های رادار نشان می دهد که این حملات توسط 12 طیارهء (TU-22M3) بکفایر بمبارد روسی انجام داده شده است که در پایگاه نظامی مزدوک (Mozdok) در اوسیتیای شمالی مستقر اند.

یک مقام امریکای گفته است:

"به تاریخ ششم دسامبر روسیه حملات هوایی بمبارد را بالای منطقهء دیرالزور انجام داده است. ما در حالت جنگ با رژیم سوریه قرار نداشته و دلیلی هم برای هدف قرار دادن اردوی سوریه نداریم."

ستیف وارن یک سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون گفته است، تنها حملاتی را که به تاریح ششم دسامبر نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا انجام داده است، بالای یک چاه نفت در 100 کیلومتری جنوب شرق این پایگاه اردوی سوریه بوده است.

یک گروه ناظر حقوق بشر سوریه وقوع این حملات هوایی تایید کرده است که بالای یک پایگاه اردوی سوریه در منطقهء که با شورشیان گروهء دولت اسلامی یا داعش می جنگد، صورت گرفته است. این گروه ناظر حقوق بشر می گوید، احتمال دارد این حملات توسط طیارات نیروهای ایتلاف صورت گرفته باشد.

این درحالیست که حملات طیارات روسی بالای مواضع شورشیان گروه دولت اسلامی ادامه دارد و بعد سقوط یک طیارهء (SU-22) توسط طیارات (F-16) ترکیه، تنش ها بین این دو کشور نیز افزایش یافته است.

دیپلومات ها می گویند روسیه روز سه شنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، در مورد عملکرد نظامی ترکیه در سوریه و عراق در عقب درهای بسته جلسه کند.

ایالات متحدهء امریکا که در ماه جاری ریاست شورای امنیت را به عهده دارد این اجلاس را رهبری خواهد کرد.

عراق نیز ترکیه را متهم کرده است که با اعزام نیروهای رزمی و تانک ها در هفته گذشته از تمامیت ارضی این کشور تخطی کرده است.

عراق تهدید کرده است که اگر ترکیه نیروهایش را از قلمرو این کشور خارج نکند، موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد محول خواهد ساخت.

تا هنوز معلوم نیست که آیا روسیه شکایات عراق را در شورای امنیت مطرح خواهد ساخت، یا خیر

ترکیه روز دوشنبه گفت نیروهایش را از عراق خارج نخواهد ساخت و این نیرو های بخشی از ماموریت اند که نیرو های عراق را در امر مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی آموزش می دهند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG