لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۱

برخی والیان با صلاحیت‌ها و مسئولیت ‌های جدید راهی ولایات شان میشوند


در ادامه دیدار والیان با رئیس جمهور غنی و برخی مقامات دیگر، این بار والی های پکتیکا، پکتیا، پنچشیر، غور، زابل، جوزجان و معاون سرپرست ولایت بلخ در مورد مشکلات و برنامه های کاری شان به کابل آمده اند.

آنان پس از دیدار با رئیس جمهور و شماری از اعضای کابینه روز پنجشنبه در کابل به خبرنگاران گفتند که با صلاحیت ها و مسئولیت های جدیدی به ولایات شان برمی‌گردند.

نصرت الله ارسلا والی پکتیا می‌گوید، با آنان تعهدات جدید صورت گرفته و امیدواری‌های شان برای آوردن تغییرات مثبت در ولایات بیشتر شده است: " ما از اینجا یک قاطعیت را با خود می‌بریم چیزی را که ما در اینجا از بزرگان شنیدیم قاطعیت، پشت کار و احساس اینها را که ما مشاهده کردیم صلاحیت های عام تام را به والی ها سپردند تا بتوانند در ولایت های شان تغییرات مثبت را ایجاد کنند. "

مقامات ولایتی برخی مشکلات را در ادارات محلی شان جدی عنوان کرده می‌گویند که با تعهدات جدید که از سوی حکومت مرکزی با آنان صورت گرفته می‌توانند چالش ها را کاهش داده و سبب تقویت ادارات محلی گردند.

آنان گفتند که نبود امنیت و نبود پروژه های بازسازی و زیربنایی و برخی پست های خالی از مشکلات عمده در برخی ولایات است که با رئیس جمهور و برخی وزرا در میان گذاشته اند.

غلام ناصر خاضع والی غور می‌گوید که این دیدار برایش روحیه قوی داده است: " نحوه حکومتداری وارد یک فاز جدیدی از ارتباطات و تعهدات بین مرکز و ولایات می‌شود که من مطمین هستم که در سال آینده ما شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود آنچه سبب امیدواری است این است که ریاست جمهوری تأکید کردند که ما باید در سال های نزدیک افغانستان را از حالت مصرفی به تولیدی مبدل سازیم. "

محمد نور اسحاقزی والی زابل که از ولایات نا امن افغانستان نیز به شمار می‌رود می‌گوید، که با وی در بخش امنیت و بازسازی شاهراه کابل - کندهار تعهد شده است.

وی گفت که با این کار حمایت مردم از حکومت افزایش خواهد یافت: " خواست ما از حکومت مرکزی این بود و آنها تعهد نیز کردند که انشاالله در مدت زمان اندک شاهراه که از مسیر زابل گذشته است بزودی بازسازی خواهد شد تا مشکلات مسافرین که از این مسیر به دیگر ولایت ها می‌روند حل شود. "

رئیس جمهور اشرف غنی پس از به قدرت رسیدن به هدف آگاهی از مشکلات مردم به ولایات مختلف افغانستان سفر کرده و برای ایجاد حکومتداری خوب تعهد کرده است.

با آنکه مردم از مشکلات موجود در ولایات شان هواره شکایت نموده اند اما اداره ارگان های محلی می‌گوید که تعهدات جدید که با والیان صورت گرفته امیدواری ها را افزایش داده است.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG