لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۴

"ادامه وضعیت فعلی، هوای شهر کابل را بیشتر آلوده می سازد"


اداره حفاظت از محیط زیست افغانستان وضعیت محیط زیسیتی در شهر کابل را نگران کننده میخواند و میگوید که برای بهبود آن باید اقدامات جدی صورت گیرد.

مسئولان این اداره میگویند، تخلیه خود سرانه مواد فاضل آب از سوی ادارات دولتی و غیر دولتی و تجمع کثافات در شهر کابل هوای این شهر را بیشتر آلوده ساخته است.

عبدالولی مدقق معاون اداری این اداره روز یک شنبه در جلسه کمیته هماهنگی میان وزارت ها گفت که، آنها پلان تصفیه کاری و تخلیه مواد فاضل آب را با ادارات دولتی آغاز کرده اند که نتیجه نیز داشته است.

آقای مدقق می افزاید، سوختاندن ذغال سنگ و چرم، دود تولید شده از مواد سوخت مرکز گرمی ها و غیره علت های دیگر اند که هوای شهر کابل را آلوده ساخته است.

نظر به گزارش اداره احصایه مرکزی، افغانستان ۲۸.۶ میلیون نفوس دارد، و گفته میشود که حدود ۷ ملیون این نفوس در شهر کابل تراکم کرده اند.

در عین حال شاروالی کابل میگوید، عدم امکانات کافی برای خدمات پاک کاری کثافات و نبود توجه مردم عام روند پاک کاری را کند ساخته است.

نثار احمد حبیبی غوری رئیس تنظیف شاروالی کابل میگوید که به علت انداختن کثافات در جاهای مختلف شهر جمع آوری آنرا مشکلتر ساخته است.

به گفته آقای غوری تبلیغات برای فرهنگ شهر نشینی و پاک نگهداشتن محیط زیست برای مردم عام میتواند مشکلات را که هوای شهر کابل را آلوده ساخته است کاهش دهد.

این درحالیست که قبل ازین برای کاهش آلوده گی هوا درشهرکابل کار های صورت گرفته است.

متوقف ساختن موتر های کهنه، آگاهی دهی به مردم، غرس نهال ها و پاک نگهداشتن محیط زیست و آغاز پروژه کمربند سبز شهر کابل از تلاش های اند که برای کاهش آلوده گی هوا در شهر کابل صورت گرفته است.

گزارش: الیاس صالح

XS
SM
MD
LG