لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۱

بیری: تعیین زمان برای خروج نیروها از افغانستان یک اشتباه است


جنرال جان کمپبل قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا در افغانستان به خاطر گواهی و توجیه حضور بیشتر نیروهای امریکایی در افغانستان روز سه شنبه در برابر کمیته خدمات نظامی مجلس نماینده گان امریکا قرار می گیرد.

اعضای این کمیته در نظر دارند تا بر قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا در افغانستان به خاطر تعدیل پلان رئیس جمهور بارک اوباما مبنی بر کاهش نیرو های امریکایی ۹۸۰۰ به ۵۵۰۰ عسکر، فشار وارد کنند.

رئیس جمهور بارک اوباما از پلان قبلی اش که در نظر داشت شماری عساکر این کشور را تا پایان سال ۲۰۱۶ به یک هزار عسکر کاهش دهد، عقب نشینی کرد.

جمهوریخواهان امریکا از دیر زمانی بر ستراتیژی رئیس جمهور اوباما در رابطه به خروج نیرو ها از افغانستان انتقاد کرده استدلال می نماید که وضعیت در افغانستان طوریست که در خروج نیرو های امریکایی جدول زمانی نه، بلکه اوضاع در این کشور باید در نظر گرفته شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، با افزایش حملات طالبان و تلاش گروه داعش برای ادامه فعالیت در افغانستان، نماینده گان حزب دیموکرات امریکا نیز به ادامه حضور عساکر امریکایی در افغانستان معتقد شده اند.

مک تورن بیری رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نماینده گان امریکا از حزب جمهوری خواه روز دوشنبه گفت: " همیشه گفته ام که تعیین محدودیت زمانی برای خروج نیروهای یک اشتباه است. "

به گفتهء وی خروج نیرو ها امکان دارد، پنج، ده و حتی ۵۰ سال را دربر گیرد.

سیث مولتن دیماس نماینده از حزب جمهوری خواه هم از تکرار آنچه که در عراق رخ داد، هشدار داده است.

جنرال جان کمپبل قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا در افغانستان قراراست که به تقاعد سوق شود و رئیس جمهور بارک اوباما جنرال جان نکلسون را به عوض وی در این مقام نامزد کرده است.

جنرال جان نکلسون در هفته گذشته در اجلاس استماعیه کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا اطمینان داد که اگر تقرر وی در این مقام تایید شود، او با بررسی مجدد، برای پیش برد هر دو ماموریت در افغانستان یعنی مبارزه با تروریزم و آمورش و کمک به نیروهای امنیتی افغان، اطمینان میدهد که تعدادی کافی نیروهای امریکایی را در افغانستان نگهدارد.

جنرال نکلسون تایید کرد که وضعیت امنیتی در افغانستان روبه وخامت است. او گفت، نیروهای افغان مسئولیت امنیتی کشور شان را به دوش گرفته و مصروف جنگ با شورشیان طالب می باشند. اما به گفتهء وی قوای افغان هنوز خود کفا نشده اند.

XS
SM
MD
LG