لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

رحیمی: جرایم جنایی در شهر کابل ۳۶ درصد کاهش یافته است


عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل
عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل

با آنکه در این اواخر شکایات مردم در شهر کابل از جرایم جنایی افزایش یافته، اما قوماندان امنیه کابل از کاهش این جرایم خبر می دهد.

عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت از ماه حمل سال جاری تا اکنون جرایم جنایی در شهر کابل ۳۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت:

"۳۶ درصد در جرایم جنایی کاهش آمده از ماه حمل سال جاری تا اکنون که ما ارزیابی کرده ایم تقریباً تا سه روز قبل یعنی ۱۵ دلو ۳۶ در صد در جرایم جنایی کاهش آمده است."

همچنان قوماندان امنیه کابل ۳۱۸ تن را به رسانه ها معرفی کرد که در مدت سه هفته گذشته از شهر کابل بخاطر ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده اند.

باری عارض کارشناس مسایل امنیتی تلاش های پولیس کابل را ستایش کرده می گوید که ارگان های امنیتی باید در این راستا تلاش های خود را افزایش دهند.

باری عارض به رادیو آزادی گفت که مردم بخاطر کنترول جرایم جنایی از ارگان های امنیتی توقعات زیادی دارند و باید در این راستا بی توجهی صورت نگیرد.

وی گفت:

"به هیچ وجه این گپ کافی نیست اگر هم قوماندان امنیه گفته باشد که از روی ارقام جرایم جنایی پایین آمده باشد اصلاً موجودیت جرم کم و بیش ندارد باید اجراآت بیشتر صورت گیرد."

قوماندان امنیه کابل همچنان از مردم می خواهد بخاطر کاهش جرایم جنایی به آنان کمک کنند.

وی گفت، اگر مردم با ارگان های امنیتی همکاری نکنند آنان نمی توانند به تنهایی تمام فعالیت ها را پیش ببرند.

گزارش: ذکیه حکیمی

XS
SM
MD
LG