لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

صدها تن از فارغان صنوف 12 مکاتب سرپل در امتحان کانکور شرکت نتواستند


مسئولان محلی ولایت سرپل می گویند که بسیاری از فارغان صنوف 12 لیسه های ولایت سرپل به دلایل ناامنی، فقر اقتصادی و عوامل اجتماعی در امتحان کانکور امسال شرکت کرده نتوانستند.

عبدالغفور سرپلی رئیس معارف سرپل گفت ازجمله 3 هزار فارغ صنوف دوازدهم 1894 تن در امتحان کانکور از مرکز و ولسوالی های این ولایت ثبت نام کرده بودند که بسیاری از آنان بنابر دلایل ناامنی، فقر اقتصادی وعوامل اجتماعی در امتحان امسال اشتراک کرده نتوانستند.

وی دراین باره می گوید:
" امسال در مجموع از لیسه های ما 3000 تن پسر و دختر فارغ شدند که در این امتحان کانکور 1894 تن شان شرکت نموده اند. امتحان کانکور باید دیروز 20 دلو اخد میشد ولی نسبت برف باری ها یک روز به تعویق افتاد با آن هم ما امروز 381 نفر غیرحاضر داریم که نتوانستند خودرا از راه های صعب العبور ولسوالی های ما برسانند. این امتحان فرد ا هم ادامه خواهد داشت. "

با این حال تعدادی کمی از اشتراک کننده گان امتحان کانکور که وضع اقتصادی شان خوبتر است از راه های دور آمده اند از شفافیت این امتحان راضی به نظر میرسند.
سید عابد یکتن از جوانان ولسوالی بلخاب که از تامین امنیت فضای امتحان خرسند است گفت:
" گر چه راه های مان امن بود ولی بازهم من احساس خوشی را دارم که امسال در یک فضای آرام به کوشش نیروهای امنیتی خود به امتحان شرکت میکنم و از همکاری هیئت محترم هم راضی هستیم. من حقوق را انتخاب میکنم تا در آینده بتوانم عدالت را به وطن خود برقرار نمایم و مصدر خدمت به هموطنان خود شوم. "

قرار بودامتحان کانکور ولایت سرپل به تاریخ 20 دلو برگزار گردد ولی بنابر سردی هوا ومشکلات راه های نا امن امتحان کانکور روز چهارشنبه در ولایت سرپل برگزار گردید که بگفته مسئولان محلی، این امتحان امروز ختم میگردد.

این درحالی است که بگفته مقامات محلی ولایت سرپل سال گذشته 2400 تن از فارغان لیسه های این ولایت به کانکور شرکت نموده بودند که نزدیک به 60 درصد آنان به تحصیلات عالی ونیمه عالی راه یافته اند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG