لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

عمرخیل: شهر کندز بار دیگر سقوط نمی‌کند


اسدالله عمرخیل والی جدید کندز
اسدالله عمرخیل والی جدید کندز

در مقام ولایت کندز به هدف معرفی والی جدید این ولایت مجلسِ بزرگِ دایر گردیده بود و در آن به شمول مقامات بلند پایه دولتی، اعضای شورای ولایتی، بزرگان اقوام، فعالان مدنی و جوانان اشتراک کرده بودند.

عبدالمالک صدیقی معین ارگان‌های مستقل محل، اسدالله عمرخیل را منحیث والی کندز، به مردم این ولایت معرفی کرد.

اسدالله عمرخیل یک‌تن از قوماندانان جهادی این ولایت بوده و قبل از این ریاست شورای صلح کندز را به عهده داشت.

محمد یوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی ولایت کندز، در خطاب به والی کندز گفت، که مردم در مورد وضعیت امنیتی این ولایت نگران هستند و شما باید تأمین امنیت و ثبات را در اولویت‌های کاری خود قرار بدهید، تا مردم در یک فضای امن زندگی کنند.

اسدالله عمرخیل والی کندز در جریان سخنرانی خود گفت که سعی و تلاش می‌کند تا در این ولایت صلح و ثبات را تأمین کند، تا مردم در یک فضای امن زندگی کنند.

عمرخیل هم‌چنان به مردم اطمینان داد که کندز بار دیگر سقوط نمی‌کنند: " من از همین جا به افراد مسلح غیر مسئول و قاتلین مردم هُشدار می‌دهم که از خودسری‌ها دست بکشند و به هرقیمت که باشد قاتلان را به ارگان‌های عدلی و قضای معرفی می‌کنم تا بالای آنان حکم شرعی تطبیق گردد و در منطقه صلح و ثبات تأمین شود. "

والی کندز علاوه کرد، که پس از این در این ولایت به افراد زورگو فُرصت نمی‌دهد که در برابر مردم مشکلات را ایجاد کند و یا در منطقه مردم را به یک نام و دیگر نام مورد آزار و اذیت قرار بدهد.

از سوی دیگر شیرعزیز کامه‏وال، قوماندان پولیس زون 808 سپین‏زر در شمال‎شرق کشور گفت که در حال حاضر به اندازه کافی نیروهای دولتی در این ولایت وجود دارد و هم اکنون یک قطعه 700 نفری نیروهای خاص نیز جا به جا گردیده است و به زودی در کندز تغییرات مثبت رونما خواهد شد:

" دشمنان در میان مردم تبلیغات سقوط کندز را پخش می‌کنند و تاریخ سقوط را تعیین می‌کنند، اما کسانی‌که این خواب‌های را که دیده اند بروند این خواب‌های شان را به دریایی آمو بگویند و من برای مردم اطمینان می‌دهم که کندز سقوط نمی‌کند. "

در همین حال جنرال محی الدین غوری قوماندان فرقه 20 پامیر گفت که هم اکنون نیروهای دولتی را در نقاط کلیدی این ولایت جاگزین کرده اند و در روزهای نزدیک به هدف سرکوبی طالبان مسلح در این ولایت عملیات گسترده تصفیوی راه اندازی می‌گردد:

" یک قوماندان به تن‌های خود هیچ کاری کرده نمی‌تواند، تا که مردم در کنار اش نباشد و ما وقتی می‌توانیم که در منطقه صلح و ثبات را تأمین کنیم که مردم در کنار نیروهای امنیتی خود ایستاده شوند و با نیروهای خود هم‌کاری کنند و در غیر آن آوردن صلح و ثبات، ناممکن است. "

والی کندز در حالی معرفی می‌شود، که هم اکنون در حومه‌های شهر کندز مخالفان مسلح حضور گسترده دارند و حضور این گروه باشندگان این ولایت را نیز نگران ساخته است.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG