لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۴

سیاف: برای مجاهدین اجازه دهید که از ملک خود دفاع کنند


عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی و عضو شورای حراست و ثبات افغانستان با توجه به افزایش ناامنی ها در کشور از حکومت می خواهد به هدف کاهش مشکلات، مجاهدین را در صفوف نیروهای امنیتی افغان تنظیم کند.

آقای سیاف بدین باور است که دلیل افزایش ناامنی ها در افغانستان نبود مجاهدین در ارگان های دفاعی کشور است.

آقای سیاف این اظهارات روز دوشنبه در نشست به مناسبت تجلیل از بیست و هفتمین سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان در کابل بیان کرد.

وی گفت:

"یک چیز را باید این نظام همراه ما قبول کند، که اینها از تأمین امنیت عاجز آمده علت اساسی این گپ این است که اینها یا فهمیده یا نافهمیده دست و پای شیر های این ملک را بسته کرده.

اگر اینها ملت را در دفاع از کشور سهیم نسازند فردا هر گپ که میاید، مسئولیت بدوش همان مردمی خواهد بود که دست و پای این ملت را بسته کرده، امروز برای مجاهدین اجازه بدهید که از ملک خود دفاع کنند."

آقای سیاف همچنان گفت، جهت تغییر مثبت وضعیت امنیتی در کشور، طرح های سیاسی و اقتصادی را ایجاد و به زودی به دسترس ملت، حکومت و جامعه جهانی قرار خواهند داد.

آقای سیاف افزود در حال حاضر در صفوف اردوی ملی و پولیس پرسونل خیالی موجود اند که حکومت باید این جا های خالی را توسط مجاهدین تکمیل نماید.

در این حال حکومت افغانستان می گوید، نسبت به مجاهدین بی توجهی نکرده و در حال حاضر نیز برخی مجاهدین در بخش های مختلف حکومتی، امنیتی، ملکی و دفاعی مصروف کار استند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"حکومت افغانستان سهم مجاهدین را در تأمین امنیت افغانستان مهم می خواند و در این عرصه توجه صورت گرفته، طوریکه رئیس اجرائیه در سخنان امروز خود گفت، برای تأمین امنیت کشور نقش مجاهدین نیاز است و ضرور است که آنها در این بخش ها همکاری لازم کنند.

در حال حاضر هم مجاهدین در بخش های مختلف حکومتی و امنیتی مصروف خدمت به افغانستان استند"

آقای سیاف این سخنان را در حالی مطرح می کند که در این اواخر نماینده خاص رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب حین سفر اش به ولایات تخار و بدخشان از قوماندان جهادی خواسته تا به هدف مبارزه با مخالفین صفوف خود را منظم و آماده جنگ باشند.

از سوی هم حکومت در این مورد می گوید که هر گروه که به گونه داوطلبانه آماده گی خود را جهت دفاع از کشور نشان دهد حکومت حاضر است آنان را به اساس قانون در چوکات صفوف نیروهای امنیتی تنظیم کند.

گزارش: حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG