لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۴

جنگ در ولسوالی قوش تیپه ولایت جوزجان ادامه دارد


مسئولان امنیتی می گویند، جنگ در قریه های خانقاه و ترکمن اولدی ولسوالی قوش تیپه ولایت جوزجان ادامه داشته و در این درگیری که روز گذشته آغاز شده بود تا به حال ۶ طالب مسلح کشته شده و ۴ تن دیگر شان زخمی گردیده اند.

محمد رضا رضایی سخنگوی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین به رادیو آزادی گفت که در اثر انفجار ماین کنار سرک دو سرباز اردوی ملی نیز کشته شده اند.

رضایی همچنان گفت که نیرو های اردوی ملی به هدف پوسته تبدیلی به آن منطقه رفته بودند که با حملات مخالفین مسلح دولت روبرو شدند:
" ما در این درگیری به دشمن تلفات وارد نمودیم ولی در اثر ماین جابجا شده در کنار سرک دو سرباز ما کشته شده و ما در جریان درگیری ۴ حلقه ماین را خنثی نمودیم. "

آقای رضایی می گوید سربازان اردوی ملی تلاش دارند تا با تمام نیروی خود وظایف خود را انجام داده به هدف شان برسند.

بگفته وی آنها آماده جنگ را داشتند و تلاش می کنند تا پرسونل خود را که در آن سوی ولسوالی قوش تپه موقعیت دارند اکمال نمایند:
" تلاش ما این است که تا پرسول خود را که از شش ماه به این طرف اکمال نشده بود اکمال کنیم و پوسته ها را تبدیل نموده سربازان تازه نفس در پوسته ها جابجا نمائیم. "

اما طالبان تا هنوز در باره این درگیری ولسوالی قوش تیپه اظهار نظر نکرده اند.

جنگ در ولسوالی قوش تیپه در حالی به اوج خود رسید که روز گذشته مولوی لطف الله عزیزی والی جوزجان در یک گرد همآیی وسیع، مخالفین مسلح دولت را به صلح دعوت کرد.

اما مخالفین درخواست والی جوزجان را با میل تفنگ پاسخ دادند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG