لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۷

بارک اوباما: دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا شده نمی تواند


بارک اوباما رئیس جمهور امریکا
بارک اوباما رئیس جمهور امریکا

رئیس جمهور امریکا از دونالد ترمپ، یکی از نامزد های احتمالی ریاست جمهوری این کشور سخت انتقاد کرده گفت که نظریات وی در بارۀ مسلمانان و تغییر اقلیم برای همۀ جهانیان نگران کننده است.

بارک اوباما به خبرنگاران گفت نه تنها آقای ترمپ، اگر به اظهارات دیگر نامزد های احتمالی میان جمهوری خواهان هم متوجه شوید هیچکس از آنها فکر نمی کند که ما باید در بارۀ تغییر اقلیم یک کاری بکنیم.

او گفت بر علاوۀ اینکه آقای ترمپ در این اواخر پیشنهاد کرد که از ورود مسلمانان به امریکا جلوگیری شود که این سخن احساسات ضد مسلمانان را دامن می زند، سخنان دیگر نامزد های احتمالی ریاست جمهوری میان جمهوری خواهان هم نگران کننده است.

رئیس جمهور امریکا گفت که او باور ندارد که دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر آینده پیروز شود.

بارک اوباما گفت: " ترمپ رئیس جمهور شده نمی تواند و سبب این است که من به مردم امریکا بسیار اعتماد دارم. من فکر میکنم که آنها درک میکنند که ریاست جمهوری یک شغل جدی است." باراک اوباما افزود: " ریاست جمهوری میزبانی یک بحث تلویزیونی و ترویج و اعلان نیست بلکه یک کار دشوار است. "

دونالد ترمپ که یک تاجر ملیاردر و میزبان یک برنامۀ تلویزیونی می باشد برای نامزدی خود در انتخابات آینده در چند ماه اخیر سخت تلاش داشته و نظریات وی میان مردم سروصدا ایجاد کرده است.

او از رئیس جمهور اوباما همواره سخت انتقاد کرده است.

دونالد ترمپ در یک مصاحبۀ تلویزیونی خود در اشاره به اوباما گفت: " این مرد وظیفۀ خود را چنان بد انجام داد که ما را به عقب کشانید. "

آقای ترمپ رقابت میان حزبی اوایل ماه جاری در ایالت آیوا را به سناتور تید کروز باخت اما در چنین رقابت برای نامزدی ریاست جمهوری هفتۀ گذشته در نیوهامپشایر برنده شد.

XS
SM
MD
LG