لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۹

فاریاب: طالبان دو مسافر را به قتل رساندند


مقامات ولايت فارياب می گويند که طالبان مسلح، از جمع مسافرین ربوده شده، دو تن آنان را تيرباران کرده اند.

حوالی ساعت ٥ عصر روز گذشته، یک موتر ٤٠٤ و سه موتر کرولا در ساحه ی ریگریشن نزدیک کوتل گورزاد ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب، توسط طالبان مسلح متوقف و مسافرین آن ربوده شدند.

عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش، با تائید این خبر امروز گفت که طالبان، از یک موتر ٤٠٤ و سه کرولا، حدود ٥٥ مسافر را که همه افراد ملکی بودند، ربوده اند.

وى افزود که طالبان مسلح، حوالى ساعت 9 شب، به جز چهار تن بقیه افراد را رها کردند، یکی از مسافرین ٤٠٤ در جریان درگیری مجروح شده است.

یک منبع کشفی که نخواست نامش گرفته شود گفت که طالبان، از جمع مسافرین ربوده شده، دو تن را سر بریده اند.

یکی از فرماندهان طالبان به نام قاری محمد یوسف حقانی در ولسوالی خواجه سبزپوش با تائید این خبر به رسانه ها گفته که دو تن را تیرباران کرده اند.

وی همچنان اظهار داشته که عصر دیروز، شاهراه خواجه سبزپوش و شیرین تگاب را دو ساعت به روی ترافیک بستند، تعدادی مسافرین را از موترها پائین کرده ٣ تن را با خود بردند، که از جمله دو نفر آنها سربازان اردوی ملی بوده آنها را به قتل رسانیده و یک نفر دیگر را که معتاد بوده رها کرده اند.

جگرن محمد ظاهر ظاهر سخنگوی لوای اول اردو، با تائید این رویداد به رسانه ها گفته است که تا هنور روشن نیست افراد کشته شده متعلق به اردوی ملی است یا خیر؟

موصوف افزوده که سربازان و افسران لوای اول همیشه با موترهای زره انتقال داده می شوند و ممکن مربوط به سایر قطعات اردوی ملی باشند.

چهار تن از مسافرین موتر ٤٠٤ که زنان همراه شان بود و از محل رویداد در یک موتر سنگ کشی به شهر میمنه آمدند، گفتند: "طالبان موتر را توقف دادند، ما که مریض داشتیم رها کردند، دیگران را بردند."

طی دو هفته، این چهارمین بار است که ده ها مسافر در شاهراه میمنه - مزار توسط طالبان از موترها ربوده شده، برخی شان پس از ساعتی و برخی دیگر بعد از یک روز رها می شوند.

XS
SM
MD
LG