لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۹

"در اردوی افغانستان فضا برای بانوان بیشتر باز میشود"


انترنشنل بزنز تایمز در بارهء انفجار دیروز در اسعد آباد مرکز ولایت کنر گزارشی نوشته است.

درین گزارش به زنده گی، یکی از بزرگان قومی به نام خان جان پرداخته شده است که در حملهء دیروز همراه با ده غیر نظامی دیگر کشته شد.

به نوشتهء انترنشنل بزنز تایمز، خان جان یکی از بزرگان قومی بود که با طالبان به طور آشکار مخالفت کرده و یک گروهی از جنبش های مردمی برضد طالبان را رهبری میکرد.

در بخشی ازین گزارش همچنان آمده است، هرچند گروهی مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته اند اما معمولاً چنین حملات را طالبان انجام میدهند.

طالبان اکثراً مسئولیت حملاتی را که در آن افراد ملکی کشته شده باشند، به دوش نمیگیرند.

اما نشریهء نارت ویست ارکنزاس Northwest Arkansas در گزارشی به وضعیت پناهجویان افغان در اروپا پرداخته است.

نشریه مینویسد، مرزهای شماری از کشور های اروپایی به روی افغانهای که از حملات طالبان فرار میکنند بسته شده است.

به نوشتهء این نشریه، یک سخنگوی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان گفته است که در بارهء بسته شدن مرزها به روی افغانان به این سازمان خبر داده نشده و UNHCR نمیداند که شماری از کشور های اروپایی چرا چنین تصمیم گرفته اند.

نشریهء ستارز اند سترایپس Stars & Stripes گزارشی نوشته است زیر عنوان "در اردوی افغانستان فضا برای بانوان بیشتر باز میشود".

این گزارش به فراغت 13 بانوی افسر از اکادمی ملی افسران اردوی افغانستان پرداخته و می نویسد که قرار است 20 بانوی دیگر در دورهء بعدی شامل این اکادمی شوند.

ستارز اند سترایپس به نقل از جنرال پال نانسن، قوماندان اکادمی شاهی نظامی سندهرست Sandhurst بریتانیا که در تاسیس اکادمی ملی نظامی افغانستان کمک کرده مینویسد، شمار بانوانی که به اردوی افغانستان می پوندند امسال بیشتر شده است.

به باور روزنامه، حتی شمار اندک بانوان در اردوی ملی افغانستان نشانهء پیشرفت است زیرا درین کشور هنوز هم زنان شهروندان درجه دو پنداشته میشوند.

XS
SM
MD
LG