لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۶

در عملیات تصفیوی در دشت ارچی کندز 61 مخالف مسلح کشته شدند


مسئولان امنیتی ولایت کندز از راه اندازی عملیات تصفیوی نیروهای مشترک دولتی در ولسوالی دشت ارچی این ولایت خبر می‌دهند، می‌گویند که از راه اندازی این عملیات چهار زور می‌گذرد و تاکنون به تعداد 61 تن از مخالفان مسلح کشته شده اند.

جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز به رادیو آزادی گفت که در این عملیات نیروهای مشترک دولتی 61 تن از مخالفان مسلح حکومت به‌شمول چندین قوماندانان برجسته آنان کشته و ده‌ها تن دیگر شان زخمی شده اند:

" دشمنان افغانستان یکی دو روز پی در پی حملات تهاجمی داشتند که با مقاومت شدید نیروهای دولتی مواجه شده اند و برای شان تلفات سنگین وارد گردید و در روز اول 18 تن از طالبان مسلح کشته شده اند و روز دوم 15 نفر شان کشته شده اند و شب گذشته به تعداد 28 تن شان کشته شده و عنقریب تمامی ساحات از وجود دشمنان پاکسازی می‌شود و نیروهای دولتی با یک روحیه قوی به پیش در حرکت هستند. "

جنگل باغ افزود، که شب گذشته عملیات هوایی نیروهای افغان در ساحاتی ولسوالی چهاردره و ولسوالی خان آباد این ولایت نیز راه اندازی گردیده بود، که در نتیجه آن 10 تن از طالبان مسلح کشته 5 تن شان زخمی و 2 تن دیگر شان زنده بازداشت گردیده اند.

قوماندان امنیه کندز می‌گوید که این عملیات نیروهای دولتی تا تصفیه کامل این ولایت از حضور مخالفان مسلح حکومت در منطقه ادامه خواهد داشت.

با این حال، جنرال احمد حبیبی قوماندان لوای دوم پیاده، فرقه 20 پامیر اردوی ملی در ولایت کندز می‌گوید که این عملیات تصفیوی پایان نه بلکی سرعت خواهد یافت و زمانی متوقف خواهد شد که تمامی لانه‌های مخالفان مسلح حکومت را سطح این ولایت نا بود نکرده باشد:

" با یک هماهنگی خوب نیروهای مشترک افغان عملیات تصفیوی راه اندازی کرده اند و تا کنون به دشمن تلفات سگنین وارد گردیده است و تا تصفیه کامل دشت ارچی این عملیات ادامه می‌داشته باشد. "

حبیبی بیان کرد، که در این عملیات از دقت خاص کار گرفته می‌شود و تا اکنون به نیروهای دولتی و افراد مُلکی کدام آسیبی نرسیده است.

وی افزود، که در این عملیات ده‌ها قریه نیز از حضور طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی شده است.

اما تا اکنون در این خصوص طالبان مسلح چیزی نگفته اند.

مسئولان امنیتی در حالی از راه اندازی عملیات نظامی برضد طالبان مسلح در ولایت کندز خبر می‌دهند، که چند روز پیش فعالان مدنی و باشنده گان این ولایت هُشدار داده بودند، اگر تا چند روز دیگر برای مهار ساختن ناامنی در این ولایت اقدام جدی صورت نگیرد، تعداد زیاد از باشنده گان این ولایت از خانه های شان آواره خواهند شد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG