لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۹

یک دیپوی سلاح و مهمات ساخت ایران در ولایت بامیان کشف شد


ریاست امنیت ملی بامیان طی یک کنفرانس مطبوعاتی از کشف یک دیپوی مهمات در این ولایت خبر داد.

برید جنرال حیات الله روستازاده رئیس امنیت ملی بامیان در مورد تعداد این مهمات گفت:

" این مهمات شامل ۳۳ عدد ماین ضد پرسونل، ۷ عدد ماین ضد وسایط، ۲۵ فیر مرمی آرپی جی، ۳ فیر مرمی میزائیل، ۲ صندوق مرمی پیکا هستند و همینطور ۲ دو تفنگچه روسی که از پوسته های تلاشی بدست آمده است. "

اما به گفته طاهر زهیر والی ولایت بامیان تعدادی از مهمات کشف شده ساخت کشور ایران است که هنوز معلوم نیست چگونه به این مناطق رسیده است:

" بعضی از این مهمات روسی هستند که از بقایای جنگ های داخلی است ولی ماین های ضد پرسونل که بسیار خطرناک هم هستند با اینکه نوشته آنها پاک شده است اما بسیار واضح است که ساخت یکی از کشور های همسایه ما است. بسیار واضح است که این ماین ها ساخت کشور در ظاهر دوست و کشور اسلامی، کشور جمهوری اسلامی ایران است. "

کشف این مهمات همزمان با پخش خبر آمدن والی نام نهاد طالبان به داخل بامیان است اما مقامات محلی بامیان تا هنوز این خبر را تائید نکرده اند که ملا برهان والی نام نهاد طالبان به داخل این ولایت آمده باشد.

آقای زهیر در این مورد اضافه کرد:

" به نام آن شخص کاری نداریم اما هر شخصی از بیرون کشور و از کشورهای همسایه به عنوان والی یا پادشاه بیاید جایی در بین مردم افغانستان ندارد به خصوص در بامیان که تا حال سابقه نداشته است که شخصی به عنوان والی طالبان در اینجا موقعیت و جایگاهی داشته باشد. "

این در حالی است که به گفته مقامات امنیتی بامیان این مهمات مربوط به مولوی صدیق الله ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی شیبر است که در منطقه دره شکاری برای انجام عملیات های تخریب کارانه در فصل بهار مخفی شده بود و با تلاش نیروهای امنیت ملی بامیان این مهمات بدست آمده است.

گزارش: عباس نادری - بامیان

یک دیپوی سلاح و مهمات ساخت ایران در ولایت بامیان کشف شد
یک دیپوی سلاح و مهمات ساخت ایران در ولایت بامیان کشف شد

XS
SM
MD
LG