لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

مردم هرات نگذاشتند که معاون جدید والی این ولایت معرفی شود


شماری از باشنده گان هرات همراه با فعالین جامعه مدنی در مقابل ساختمان ولایت هرات گردهم آمدند و مخالفت شان را به معرفی محمد امین توخی به صفت معاون ولایت هرات نشان دادند.

اعتراض کننده گان به دولت مرکزی افغانستان هشدار دادند که اگر در معرفی آقای توخی به عنوان معاون ولایت هرات پافشاری کند به عکس العمل هراتیان مواجه خواهد شد.

مقامات محلی در هرات آماده گی می گرفتند که معاون جدید این ولایت را به همکاران شان معرفی کنند.اما این فعالین مدنی بودند که همراه با دیگر اقشار مختلف مانع این برنامه شدند.

ده ها تن ازاعتراض کننده گان در مقابل ساختمان ولایت هرات گردهم آمده اند و مخالفت شدید خود را با تقرر محمد امین توخی معاون جدید ولایت هرات نشان دادند.

به دنبال این تظاهرات شماری از بزرگان به داخل ساختمان ولایت هرات شده تا نگذارند این عمل صورت گیرد.

اعتراض کننده گان می گویند، محمد امین توخی از سوی ریاست څارنوالی غور به اتهام فساد گسترده اداری محکوم شده است و آنان نخواهند گذاشت تا یک فرد فاسد در این ولایت به کار گماشته شود.

یکی از این افراد غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در ولسی جرگه افغانستان است.

آقای مجروح حکومت مرکزی افغانستان را متهم به هرات زدایی کرده می گوید نیاز است تا در همچو سمت ها از ظرفیت های موجود این ولایت استفاده گردد.

گزارش ها از دفتر ولایت می رساند که مقامات محلی با مقامات مرکزی افغانستان در تماس شده و گفته شده است که معرفی آقای محمد امین توخی به حیث معاون ولایت هرات معطل قرار داده شده است.

قبل از این هم گفته شده بود که محمد امین توخی معاون اسبق ولایت غور به جای اصیل الدین جامی معاون ولایت هرات برگزیده شده است اما در همان زمان کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

حالا آقای علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات همراه با شماری از فعالین جامعه مدنی و نماینده گان بعضی از نهادهای سیاسی در این مورد با والی هرات بحث می کنند.

با آنکه خبرنگاران چندین ساعت انتظار کشیدند که محمد آصف رحیمی والی هرات با آنان در این مورد صحبت کنند اما آقای رحیمی حاضر به گفتگو در این مورد نشد.

محمد امین توخی فردی که به تازه گی از سوی مقامات مرکزی به صفت معاون ولایت هرات برگزیده شده است به اتهام 110 ملیون افغانی از سوی څارنوالی ولایت غور محکوم و ممنوع الخروج اعلام شده است.

گزارش: شاه پورصابر

XS
SM
MD
LG