لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۴

هشتاد و هشتمین مراسم اهدای جوایز اسکار تدویر یافت


لیوناردو دی کاپریو جایزهء اسکار بهترین هنرپیشهء مرد و الیخاندرو گنوزالیز ایناریتو جایزه اسکار بهترین کارگردان را از آن خود ساختند
لیوناردو دی کاپریو جایزهء اسکار بهترین هنرپیشهء مرد و الیخاندرو گنوزالیز ایناریتو جایزه اسکار بهترین کارگردان را از آن خود ساختند

هشتاد و هشتمین مراسم اهدای جوایز اکادمی تصاویر متحرک، هنر و ساینس که به نام جوایز اسکار نیز یاد می شود، شام 28 فبروری در سالون دولبی تیاتر (Dolby Theatre) شهر هالیوود کالیفورنیای امریکا تدویر یافت.

جایزه اسکار همه ساله بر اساس تصمیم و رای دهی 6100 عضو اکادمی تصاویر متحرک، هنر و ساینس داده می شود.

مراسم جوایز اسکار امسال را کریس راک هنرمند مشهور سینمای امریکا میزبانی کرد و در آن لیوناردو دی کاپریو که قبلاً پنج بار به این جایزه نامزد شده بود، بالاخرآن را بدست آورد.

فلم"سپات لایت" توانست جایزهء اسکار بهترین فلم را از آن خود سازد. این فلم یک خبرنگار ایالت بوستن امریکا را تصویر می کند که چگونه موارد سوءاستفاده جنسی یک روحانی کاتولیک را افشا می کند.

لیوناردو دی کاپریو که 41 سال دارد به خاطر ایفای نقش یک تاجر قرن نزدهم در فلم "برگشته از مرگ" جایزهء اسکار بهترین هنرپیشهء مرد را بدست آورد.

الیخاندرو گنوزالیز ایناریتو(Alejandro González Iñárritu) کارگردان فلم " برگشته از مرگ" نیز حایز جایزه اسکار بهترین کارگردان را شد.

بری لارسن(Brie Larson) با هنرنمایی در فلم "روم" برندهء جایزه اسکار بهترین هنرپیشهء زن شناخته شد.

جایزه بهترین هنرپیشهء کمکی مرد به مارک ریلانس(Mark Rylance) و جایزه بهترین هنرپیشهء کمکی زن به آلیشا ویکاندر(Alicia Vikander) به تعلق گرفت.

فلم مستند پاکستانی "دختری در دریا" جایزهء اسکار بهترین فلم مستند کوتاه را از آن خود ساخت. این فلم به کارگردانی شیرمن عبید چینای در بارهء قتل های ناموسی در پاکستان ساخته شده است.

فلم "Inside Out" در کتگوری فلم های کارتونی و فلم "Bear Story" در کتگوری فلم های کوتاه کارتونی برندهء جایزه اسکار شناختهشدند.

در بخش فلم های به زبان های خارجی فلم "Son of Saul" از کشور هنگری جایزه اسکار را از آن خود ساخت.

هشتاد و هشتمین مراسم اهدای جوایز اسکار تدویر یافت
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:14 0:00

XS
SM
MD
LG