لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۹

نیکولسن: برای مبارزه با تروریزم پلان های مشخص روی دست دارم


جنرال جان نیکلسون
جنرال جان نیکلسون

قومانده نیرو های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان امروز رسماً از جان کمپل به جان نیکلسون سپرده شد.

جنرال جان اف کمپبل قوماندان پیشین نیرو های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در مراسم خدا حافظی در کابل گفت نیرو های امنیتی افغان قدرتمند شده و می توانند از خاک شان بگونه مستقلانه دفاع کنند.

آقای کمپبل می گوید با حضور نیرو های خارجی در افغانستان در بخش های مختلف پیشرفت صورت گرفته و باید این دستاورد ها حفظ شود:

" نیرو های امنیتی افغان بگونه قاطعانه رهبری عملیات ها بر عهده دارند، مهم است که یک سال گذشته ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان را بررسی کنیم. نیرو های امنیتی افغان مانند نیرو های پیشرفته جهان از پروسه ها و سیستم های پیشرفته مستفید اند."

در همین حال قوماندان جدید نیرو های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در کنار همکاری همه جانبه با نیرو های امنیتی افغان، بر مبارزه جدی با تروریزم تاکید دارد.

آقای نیکلسون می گوید برای مبارزه با تروریزم پلان های مشخص روی دست دارد:

" من نمیخواهم امروز در مورد دشمنان ما چیزی های بیشتر بگویم، من در مورد آن در آینده سخنان زیادی خواهم گفت، پیغام کوتاه من به دشمنان اینست که من شما را می شناسم، شما بجز درد و مشقت چیزی دیگر به افغان ها نداده اید. در حقیقت افغان ها قهرمانان اصلی جنگ اند نه شما."

پس از آنکه در سال 2014 ماموریت نظامی نیرو های خارجی در افغانستان به ماموریت حمایت قاطع مبدل شد، جان اف کمپبل بحیث قوماندان نیرو های ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گماشته شد. پیش از وی جنرال جوزیف دانفورد بحیث قوماندان عمومی نیرو های خارجی در افغانستان بود.

اکنون 9800 سرباز امریکایی در افغانستان مستقر اند و این نیرو های در بخش آموزش و مشوره دهی نیرو های افغان کار می کنند.

از سوی هم مقامات وزارت دفاع افغانستان ماموریت نیرو های حمایت قاطع را مهم پنداشته و بر حمایت جدی این نیرو ها، از نیرو های امنیتی افغان تاکید می کنند.

در این مراسم در کنار دیگر مقام های عالی رتبه، جنرال راحیل شریف لوی درستیز پاکستان و جنرال جوزیف دانفورد لوی درستیز امریکا نیز حضور داشتند.

قوماندان جدید نیرو های ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در حالی از مبارزه جدی در برابر تروریزم سخن می زند که قرار است گفتگو های رو در رو با طالبان در هفته اول ماه جاری میلادی آغاز شود.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG