لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

همهء مردان یک قریه در سیستان - بلوچستان ایران، اعدام شده اند


خانم شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور ایران به تاریخ 23 فبروری در مصاحبه با آژانس خبری نیمه دولتی مهر گفت، همهء مردان یک دهکده در ایالات سیستان - بلوچستان این کشور به ارتباط جرایم مربوط مواد مخدر اعدام شده اند.

این ادعای معاون رییس جمهور ایران باعث انتقادات شدید برخی مقامات ایران به شمول معاون ادارهء قضایی ایالت سیستان - بلوچستان شده است.

خانم شهین دخت مولاوردی بدون آنکه از این دهکده نام بگیرد، هوشداراست که بازمانده گان این افراد به خاطر انتقام پدران و برادران شان و همچنان تمویل فامیل های خود، قاچاقبران بالقوهء مواد مخدر اند.

این ادعای تکان دهندهء خانم شهین دخت مولاوردی در سرخط خبرهای ایران و جهان قرار گرفت و باعث خشم مقامات ایران شده است. آن ها اورا به پخش دروغ و صدمه رسانیدن به ایالات سیستان - بلوچستان متهم کرده اند که در مسیر قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاکستان به ایران قرار دارد.

محمدعلی حمیدیان معاون ادارهء قضایی ایالات سیستان - بلوچستان به تاریخ دوم مارچ گفت که آنها یک شکایت نامهء رسمی را بر ضد خانم شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور ایران ترتیب کرده اند که در آن از او به خاطر پخش افترا در مورد سیستم قضایی شکایت شده است.

مطبوعات محلی از حسن رضاوی دوست معاون ادارهء سارنوالی شهر زاهدان، پایتخت ایالت سیستان - بلوچستان می نویسند که گفته است:

"از آنجاییکه ادعای وی کاذب است، معاون رییس جمهور باید رسماً مسوول خوانده شده و از مردم این ایالت معذرت بخواهد."

برخی از نماینده گان پارلمان ایران نیز از اظهارات اخیر خانم شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور ایران انتقاد کرده اند که در بین آنها تعدادی از نماینده گان ایالت سیستان - بلوچستان نیز شامل است.

حسین شهریاری یک نمایندهء پارلمان ایران می گوید:
"مصاحبهء خانم شهین دخت مولاوردی اعتبار ایالات سیستان - بلوچستان را از بین برد و تعدادی زیاد مردم با من تماس گرفته، از وی در مورد اساس و منبع ادعای وی سوال کرده اند."
محمد جواد لاریجانی مسوول شورای حقوق بشرقضایی ایران در مصاحبه با شبکهء خبری سی. ان. ان در ژینو گفته است که در مورد ادعای معاون رییس جمهور غور می کند.

براساس ارقام ارایه شده توسط سازمان دیده بان حقوق بشر یا هیومن رایتس واچ ایران از جملهء کشورهایست که بیشترین افراد را در سطح جهان اعدام می کند و در نیمهء نخست سال 2015 میلادی حدود 700 تن را اعدام کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:44 0:00
لینک مستقیم


XS
SM
MD
LG