لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۰

اروپا جهت کنترول روند مهاجرت افغانها پیشنهاداتی را مطرح کرد


کمیتهء روابط خارجی اتحادیه اروپا جهت کنترول روند مهاجرت ها از افغانستان برخی پیشنهادات را مطرح کرده است.

در مطلبی که در صحفه انترنتی کمیتهء خارجی اتحادیه اروپا نشر شده آمده است که جهت کنترول مهاجرت ها از افغانستان کشور های اروپایی نخست باید در بخش عودت مهاجرین افغان بخصوص از جرمنی روش خود را هماهنگ ساخته و در همین مورد با حکومت افغانستان روی یک توافق کار کند.

دوم: اتحادیه اروپا جهت مدیریت مهاجرت ها، یک میکانیزم را ایجاد کند تا از روند مهاجرت ها در اینکشور بگونه موثر جلوگیری صورت گیرد.

به گفتهء کمیتهء خارجی اتحادیه اروپا این میکانیزم نه تنها در افغانستان بلکه در کشورهای هم سرحد افغانستان نیز که پناهجویان از آنجا عبور کرده به کشور های اروپایی می رسند ایجاد شود.

پناهجویان افغان با استفاده از راه های غیرقانونی بیشتر از طریق ایران و پاکستان سفر خود بسوی اروپا را آغاز می کنند.

کمیتهء روابط خارجی اتحادیه اروپا می افزاید، حکومت افغانستان از قبل با نا امنی، رکود اقتصادی، بلند ترین سطح فساد اداری، کشت و قاچاق مواد مخدر درگیر است و این عوامل باعث شده تا یک انگیزه را در طبقه متوسط افغانستان ایجاد کرده و آنها را مجبور به پناه بردن به کشور های اروپایی کند.

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا همچنان وضعیت مهاجرین افغان در کشور های غیر اروپایی را مورد بررسی قرار داده می گوید، خصومت ها علیه مهاجرین افغان در ایران و پاکستان که میزبان بیشترین تعداد افغانها اند، نیز افزایش یافته است و همچنان وضعیت برای مهاجرین افغان در آسترالیا بگونه قابل توجهی تغییر کرده است.

حکومت آسترالیا اخیراٌ با توقف کشتی های پناهجویان روند ورود آنها به کشورش را کاهش داد و همچنان مسیر برای ورود پناهجویان به این کشور را محدود ساخت.

به گفتهء این کمیته، تلاش ها و پالیسی ها به هدف تشویق مهاجرین افغان برای بازگشت از ایران و پاکستان نیز افزایش یافته است که بسیاری را مجبور کرده تا برای پناهندگی در اروپا تلاش ورزند.

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا در حالی پیشنهادات برای جلوگیری از ورود پناهجویان افغان به کشور های اروپایی را مطرح کرده که به دنبال مقدونیه، صربیا و یونان، حالا ترکیه اجازه نمی دهد که پناهجویان افغان وارد اروپا شوند.

در حالیکه به پناهجویان سوریه، عراق و کشور های دیگر اجازه ورود به کشور های اروپایی داده میشود.

XS
SM
MD
LG