لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۶

با افراد آسیب دیده از جنگ در غور کمک صورت گرفت


مؤسسه ماین پاکی سازمان ملل متحد برای اولین بار کمک‌هایش را برای قربانیان غیر نظامی که از اثر جنگ و نا امنی آسیب دیده اند، در غور آغاز نموده است و در اولین روز برای صد تن این کمک هایش را توزیع کرد.

احمد فرهاد ندیب مسئول این مؤسسه در صحبت به رادیو آزادی گفت، این کمک ها که شامل مواد غذایی وغیر غذایی می‌شود در سه دوره برای این افراد توزیع می‌گردد.

به گفته وی این برنامه به همکاری مالی "یو اس آی دی" که تطبیق کننده آن مؤسسه ماین پاکی سازمان ملل متحد است، تطبیق می‌گردد:

" پکیچ ها و یا دسته‌های که ما توزیع می‌کنیم دارای 27 قلم مواد غذایی و غیر غذایی است که فن آنرا یو اس آی دی می‌دهد و مؤسسه ماین پاکی آنرا تطبیق می‌کند."

آقای ندیب می‌افزاید که آنها برای شناسایی افراد واجد شرایط در سرتاسر این ولایت تیم‌های سروی استخدام نموده اند، و این کمک‌های شان برای سه سال دوام میابد.

به گفته مسئول این مؤسسه آنها ضمن این کمک‌ها، در بهار آینده مرکز آموزشی حرفوی را نیز برای افراد دارای معلولیت ایجاد خواهند کرد:

وی گفت:

" ما می‌خواهیم که در غور یک سنتر را بسازیم که افراد دارای معلولیت ضمن دریافت کمک ها در رشته های دلخواه شان حرفه بیاموزند تا بتوانند کار کنند و امرار معیشت کنند."

از سوی هم شماری از کسانیکه این کمک ها را دریافت نموده اند با ابراز خوش حالی از این مؤسسه می‌گویند که این کمک‌ها می توانند قسمت بزرگ از مشکلات شانرا رفع نماید.

چند تن از این افراد به رادیو آزادی چنین گفتند:

" ظاهر استم چند سال پیش در جنگ معلول شدم و امروز خوشحال استم که برای اولین بار برای ما کمک کردن و این کمک‌ها شامل تُشک، قالین و غیره چیز‌ها است."

"عبدالرحمن از ولسوالی دولینه قریه سلمین استم همین کمک ها برای ما خوب است ما از کار خو نیستیم و این کمک‌ها کمی از مشکلات ما را رفع می‌کند."

موجودیت افراد مسلح غیر مسئول، اختلافات ذات البینی و همچنان شدت گرفتن درگیری میان مخالفین مسلح و نیروهای امنیتی در چند سال اخیر، از موارد هستند که همه روزه از غیر نظامیان در کشور قربانی می‌گیرند.

اما مساعدت ها برای افراد آسیب دیده در غور در حالی صورت می‌گیرد که این افراد همواره حکومت را متهم به بی توجهی در برابر شان می‌کنند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG