لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۰

ناتو ماموریت اش را در آبهای ترکیه و یونان گسترش میدهد


ناتو می گوید، ماموریت اش را در بحیرۀ اژه گسترش می دهد تا از قاچاق مهاجرین به یونان و اروپا جلوگیری کند.

اسوشیتدپرس از قول ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو گزارش داده که می گوید، قرار است ناتو در آبهای ترکیه و یونان فعالیت کند جاییکه قاچاقچیان انسان ده ها هزار مهاجر را به طور غیر قانونی به اروپا می فرستند.

ستولتنبرگ دیروز در یک کنفرانس خبری گفت، قرار است چند کشتی دیگر ناتو به آبهای ترکیه و یونان فرستاده شوند، جاییکه قبلاً سه کشتی ناتو در آن مستقر اند.

این بیانات سرمنشی ناتو یک شب قبل از آن ایراد شد که قرار است رهبران اتحادیه اروپا امروز در بروکسل جلسۀ مهمی داشته و در آن بر ترکیه فشار آورند تا یک گروه وسیع از مهاجرین را بپذیرد که از یونان اخراج می شوند.

اتحادیه اروپا می گوید، ترکیه در بخش عملی ساختن توافق ماه نومبر با اتحادیۀ اروپا به پیشرفت های دست یافته است که بر اساس آن این کشور در بدل همکاری در بخش مهاجرین با اتحادیه اروپا، ازین اتحادیه کمک مالی اخذ می کند.

اتحادیه اروپا گفته است، شمار زیادی از مهاجرین هر روز از ترکیه به یونان می روند که تعداد آنها در ماه فبروری روزانه به 2000 نفر می رسید.

از آغاز سال 2016 به اینسو بیش از 400 نفر از اثر غرق شدن کشتی های حامل شان در راه ترکیه و یونان یا غرق گردیده یا ناپدید شده اند.

رسانه های ترکیه می گویند، حد اقل 25 نفر دیروز از اثر غرق شدن کشتی حامل شان در سواحل ترکیه، هلاک شدند.

آژانس خبری اناتولیا گزارش داده است که محافظین سرحدی ترکیه ازین حادثه 15 تن را نجات داده و 25 جسد غرق شده را از بحیرۀ ای جی در نزدیکی شهر ساحلی دیدیم کشیدند. هویت این کشته شده گان مشخص نشده است.

XS
SM
MD
LG