لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۵

یک زن جوان در ولسوالی دره صوف سمنگان در آستانه اعدام قرار دارد


زن جوانی در ولسوالی دره صوف پائین ولایت سمنگان در آستانه اعدام قرار دارد و اگر اقدامی فوری در زمینه انجام نشود ممکن فردا جمعه در ملا عام از سوی طالبان سنگسار شود.

یکی از باشنده های سمنگان که از افشای نام و پخش صدایش در رادیو خود داری کرد به رادیو آزادی گفت طالبان این خانم شوهر دار را شب گذشته به اتهام زنا که دو تن هم در همین قضیه کشته شده اند بازداشت کرده اند.

او افزود قرار اطلاع که خودش دارد طالبان حکم اعدام این زن شوهر دار را صادر کرده اند و ممکن فردا جمعه او را در مسجد جامع قریه مقصود دره صوف اعدام کنند.

حاجی عبدالله قوماندان امنیه ولسوالی دره صوف با تائید اینکه این زن به اتهام فعل زنا در قید طالبان قرار دارد به رادیو آزادی گفت آنها به تنهایی توان نجات این خانم را ندارند و اگر اقدام فوری در زمینه صورت نگیرد ممکن اتفاق بدی برای این خانم رخ بدهد:

" بلی این خانم شب گذشته در ساحه زیر تسلط طالبان گرفتار شده و دو تن هم در همان خانه که این زن بازداشت شده کشته شده اند. مدتهاست که قسمت های از ولسوالی دره صوف پاین در کنترول طالبان است و ما تقاضاهای زیادی از مرکز برای راه اندازی عملیات در این ساحه را کرده ایم اما کسی گوش نکرد. طالبان با شکست از بغلان اینجا آمده و قوی تر شده اند و این زن در همانجا و در اختیار طالبان قرار دارد و اگر عملیاتی مهمی صورت نگیرد نجات دادن این خانم از توان پولیس دره صوف خارج است. "

در همین حال خدیجه حسنی رئیس امور زنان ولایت سمنگان به رادیو آزادی گفت، تلاش های جدی را انجام خواهند داد تا از آسیب رسیدن به این خانم جلوگیری گردد:

" ما جدا داد خواهی خواهیم کرد و همین حالا تلاش میکنیم تا این زن را از سنگسار شدن نجات بدهیم. "

اما اینکه چه سرنوشتی در انتظار این خانم خواهد بود و آیا نجات خواهد یافت و یا مانند خانم رخشانه در ولایت غور سنگسار خواهد شد معلوم نیست.

گزارش: بشیر احمد غزالی ولایت بغلان

XS
SM
MD
LG