لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۹

غور: حشر عمومی برای پاک کاری شهر فیروز کوه راه اندازی شد


شهر خانه مشترک ماست و باید در پاکی و نظافت آن سهیم باشیم، یکی از شعارهای بود که امروز از سوی شهروندان غور و مقامات دولتی در یک جمع بزرگ تحت نام حَشر عمومی برای پاک کاری شهر بر سر زبان ها بود.

هر چند فیروز کوه مرکز غور شهری کوچک است که احتمال نظافت آن با تعداد محدود هم دور از امکان نخواهد بود، اما گفته می شود که این حرکت دسته جمعی برای پاک کاری این شهر به هدف نهادینه شدن فرهنگ شهر نشینی صورت گرفته است.

در این جمع مقامات حکومتی، شهروندان، جوانان و نهاد های جامعه مدنی شرکت ورزیده بودند و از تمام شهر نشینان خواهان نظافت در شهر شدند.

غلام ناصر خاضع والی غور که یکی از اشتراک کننده های این حرکت بود، نظافت و سرسبزی را در شهر وابسته به همکاری شهروندان همان شهر عنوان نمود و از تمام شهروندان خواست تا نظافت را که جز از ایمان است رعایت کنند.

وی گفت:

" ما امیدوارهستیم که با این حرکت دسته جمعی هم قلب های ما پاک شود و هم شهر ما تا شهروندان ما از شر همه مشکلات و مریضی ها و کینه و کدورت های که دارند نجات بیابند وهم چنان بتوانیم جزِ از ایمان را که نظافت است، رعایت نمائیم."

از سوی هم مسئولان در شاروالی غور می گویند که قرار است این برنامه تا یک هفته دیگر ادامه یابد و تمام شهر از وجود کثافات و زباله ها پاک گردد.

آنها می گویند که به ادامه این برنامه کمپاین سرسبزی و نهال شانی را نیز راه اندازی خواهند کرد.

فضل الحق وحید سرپرست شاروالی گفت:

" ما از تمام شهروندان، نهاد ها دولتی و نهاد های جامعه مدنی خواستیم تا با ما همکاری کنند که امروز جمع شدند و بعد از این حرکت ما کمپاین سرسبزی و نهال شانی را آغاز می کنیم تا یک شهر پاک و سرسبز در آینده داشته باشیم."

گل احمد عثمانی مسئول مجتمع ملی جوانان افغانستان نیز یکی از اشتراک کننده های این حرکت بود.

وی می گوید که آنها با تمام اعضای شان جهت ادای مسئولیت شهروندی شان به این کمپاین شرکت ورزیده اند و این را وظیفه هر شهروند خوانده افزود:

" امرو تمام جوانان بخصوص اعضای مجمع ملی جوانان افغانستان گرد آمده اند تا با همکاری شاروالی کثافات را از شهر دور بسازند و این همکاری ما همیشه با شاروالی ادامه خواهد داشت."

فیروز کوه مرکزغور یکی از شهرهایست که از چند سال به این سو تنها دوازده کیلومتر سرک اش قیر ریزی شده است و بیشترین مشکلات را در این شهر جاده های خامه و گل آلود تشکیل می دهد.

گزارش: قدیرغفوری

XS
SM
MD
LG