لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۱

"ولسوالی مینگجیک جوزجان در خطر سقوط قرار دارد"


مسئولان محلی می گویند که مخالفین مسلح دولت به دروازه های ولسوالی
مینگجیک رسیده و این گروه برای تصرف ولسوالی مینگجیک آماده گی می گیرند.

شماری از کارمندان دولتی در مرکز ولسوالی مینگجیک ولایت جوزجان هشدار می دهند که اگر مخالفین مسلح دولت به این ولسوالی حمله کنند، باشنده گان
این ولسوالی با خطر جدی مواجه خواهند شد.

به گفته آنان، نیروهای امنیتی ولسوالی مینگجیک در حال حاضر با کمبود مهمات و پرسونل مواجه هستند.

یکتن از مسئولان محلی که نخواست از وی نام گرفته شود در یک تماس تلیفونی به رادیو آزادی گفت، فعلاً بیشتر از یک هزار طالب مسلح تجمع کرده، قصد حمله بالای ولسوالی مینگجیک را دارند.

وی همچنان علاوه کرد دو ماه می شود که پولیس این ولسوالی در محاصره مخالفین قرار دارد.

وی گفت:
"ولسوالی ما از شهر شبرغان 80 کیلو متر و از آقچه 21کیلو متر فاصله دارد که در همین فاصله ما از دو ماه به این طرف بخاطر گرفتن معاش به شبرغان رفته نتوانستیم و در سر راه های ما چک پاینت های مخالفین است. اگر به این وضعیت ما توجه نشود ولسوالی مینگجیک بزودی سقوط می کند."

قرار اظهارات مامورین دولتی، در ولسوالی مینگجیک، حلقه محاصره به روی نیروهای امنیتی تنگ تر شده و آنها هیچ راهی برای فرار ندارند.

نیروهای امنیتی نیز هشدار دادند که اگر هر چه سریع تر نیروی کمکی و تجهیزات به آن ولسوالی فرستاد ه نشود، ولسوالی مینگجیک بزودی سقوط خواهد کرد.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان نیز تائید می کند که مخالفین مسلح دولت
در ولسوالی مینگجیک حضور گسترده دارند اما می گوید مخالفین آن طوریکه مردم توطئه می کنند جرئت حمله بالای ولسوالی را نخواهد داشت.

آقای غفوری با رد این ادعا گفت:
"من محاصره نیروهای امنیتی را در آن ولسوالی به کلی رد می کنم. کارمندان دولتی در کار های شان همه روزه حاضر هستند و هیچ گروهی نمی تواند تا جلو کار مامورین ما را بگیرد و در بخش نرسیدن معاش هم من این ادعا را رد می کنم، معاش پرسونل به وقت و زمان می رسد."

کارمندان دولتی در ولسوالی مینگجیک از سقوط احتمالی این ولسوالی در حالی ابراز نگرانی می کنند که به گفته آنان آنها بار ها با مرکز و مقامات محلی جوزجان به تماس شده اند اما تا هنوز کسی به این در خواست آنان توجه نکرده است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG