لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۵

ویسا: خاموشی در برابر وحشت و توطئه ها


رونامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را در مورد حملات پاکستان بر خاک افغانستان و تلاش های جاری در باره صلح اختصاص داده اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در سرمقاله اش نوشته است که خاموشی در برابر وحشت و توطئه ها.

در سرمقاله آمده است، در حالیکه تلاش ها برای صلح جریان دارد پاکستان بار دیگر حملات اش را بر ولایات هلمند، کنر و ولسوالی شیندند هرات افزایش داده و حکومت افغانستان در برابر آن خاموشی اختیار کرده است.

سرمقاله نویس گفته است که در برابر این تخطی های پاکستان تا حالا تنها حامد کرزی رئیس جمهور پیشین طی اعلامیه یی واکنش نشان داده و بس.

به باور نویسنده سرمقاله، حکومت باید از شعار دادن علیه پاکستان بگذرد و در همآهنگی با مردم در برابر این کشور موقف جدی را اختیار کرده و مسئولیت اش را ادا کند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت نیز سرمقاله اش را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته است که پاکستان حالا تنها به افغانستان مخالفان مسلح و مهمات ارسال نمی کند بلکه حملات راکتی انجام می دهد و کماندوهای پاکستانی در افغانستان عملیات می کنند.

سرمقاله نویس گفته است که نیروهای پاکستانی در ولسوالی گوشته ننگرهار و ولسوالی دانگام کنر حملات راکتی انجام داده و حکومت افغانستان باید به این تخطی پاکستان پاسخ بدهد.

روزنامه می گوید که حکومت افغانستان قرارداد امنیتی و دفاعی با واشنگتن را بخاطری به امضا رسانده تا در صورت مداخلات خارجی از این کشور دفاع کند اما به باور روزنامه، ایالات متحده در این راستا خاموش مانده است.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که صلح در افغانستان به یک پدیده آرمانی مبدل شده است.

سرمقاله نویس گفته است که با فرا رسیدن زمان گفتگوهای رو در رو طالبان مسلح مذاکرات را رد کردند و باری دیگر بر شرایط قبلی شان تأکید نمودند.

سرمقاله نویس نوشته است که حکومت توانایی تأمین امنیت از راه جنگ را دارد اما با آن هم متعهد به دریافت راه حل صلح آمیز به مشکلات کنونی افغانستان است.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در مطلبی تحلیلی نوشته است که شورای عالی صلح باید تلاش هایش را با حکومت همآهنگ سازد.

در مطلب آمده است که حکومت برای طالبان انتخاب صلح و جنگ را پیشکش کرده و شورای عالی صلح نیز باید پالیسی اش را همینگونه ترتیب و به پیش ببرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG